Publicador de continguts


Seguretat Ciutadana encara el seu quart any amb la consolidació de la feina durant el mandat


1 de febrer de 2023

Es treballa per a l'adquisició imminent de 44 vehicles més, dels quals 37 són per a la Policia Local de Palma

Palma, 1 de febrer de 2023.- L'Àrea de Seguretat Ciutadana encara el quart any de mandat amb la finalitat de consolidar tota la feina feta durant els tres anys previs. L'objectiu principal és garantir el bon servei, tant a Policia Local com al Servei Contra Incendis de Palma, i millorar-lo, seguint amb l'ímpetu demostrat fins ara de modernitzar processos i dotar de nous mitjans la plantilla perquè aquesta pugui donar un millor servei a la ciutadania.

A la Policia, ja s'ha renovat més de la meitat de la flota: més de la meitat dels vehicles de què disposa la Policia s'han comprat en els darrers tres anys. Enguany, es continua fent feina per a l'arribada de 37 nou vehicles. Aquests estan en diferents fases dels processos d'adquisició. Així, s'han adquirit:

  • 1 furgó oficina
  • 2 furgons d'intervenció
  • 16 vehicles SUV
  • 2 furgons d'intervenció grossos
  • 2 furgons d'intervenció mitjans
  • 14 motos tipus trail

És a dir, gràcies a la feina feta durant aquest mandat, s'acabaran incorporant un total de 138 vehicles nous. La inversió aproximada és de 3,8 milions d'euros.

Servei Contra Incendis

Respecte al Servei Contra Incendis de Palma, la renovació de la flota ha comptat amb una inversió aproximada de 2,14 milions d'euros. Entre altres vehicles destaquen la compra d'una autoescala de 32 metres de longitud (848.800 euros), una bomba rural pesada (BRP) amb un import de 350.900 euros i 1 bomba urbana lleugera (BUL) de 273.500. La quantitat total invertida, 2,14 milions d'euros, augmentarà, ja que actualment s'està treballant a escala tècnica per a adquirir els següents vehicles:

  • 1 camió tipus bomba urbana lleugera (BUL)
  • 3 furgons d'auxili

A Protecció Civil, per la seva banda, s'esperen:

  • 2 vehicles de trasllat
  • 1 furgoneta pick up

Optimització de processos

Una de les grans ocupacions de l'Àrea de Seguretat Ciutadana durant aquest mandat ha estat també l'optimització de la contractació, potenciant la realització de contractes majors. En nombres generals, s'han formalitzat un total de 51 contractes majors, entre els realitzats a la Policia Local, el Servei Contra Incendis i Protecció Civil. Entre aquests contractes es troben els relatius a la compra de vehicles, vestuari, armament, desfibril.ladors, material de protecció (guardapits, escuts, armes curtes...), comunicacions o el nou sistema informàtic policial, material informàtic... Dins aquesta optimització dels processos, destaca de manera molt rellevant que, per primera vegada, s'ha organitzat la reparació de vehicles de la Policia Local de Palma mitjançant un contracte més gran. La despesa aproximada d'aquest contracte és de 346.800 euros.

Al Servei de Bombers i Bomberes de Palma, pel que fa al manteniment de vehicles, també s'ha treballat per a optimitzar els processos i s'hi han destinat un total de 418.766 euros, 200.000 dels quals dedicats al nou contracte de manteniment preventiu i correctiu de vehicles.

Dins aquesta millora dels processos, també s'han d'incloure nombroses actuacions relatives a la modernització de l'Àrea:

  • Entre moltes altres, destaca la inversió en mitjans tecnològics amb la renovació del programari de gestió, adquisició de tauletes i impressores portàtils o de telèfons mòbils per a la Policia de Barri.
  • La retirada i desballestament de vehicles.
  • Les mesures alternatives a les sancions per consum alcohol en menors, que ja han començat a funcionar i ben aviat se'n podran presentar els primers resultats.
  • Processos de renovació de plantilla amb la convocatòria d'oposicions i promocions internes.
  • Desenvolupament i implantació del programa GESTBOMBERS per a una gestió més eficaç i eficient de tots els recursos del Cos de Bombers i Bomberes.
  • Obertura del museu del Parc Central Magdalena Rigo.

Per altra banda, des de principis de l'any 2020 l'Àrea de Seguretat Ciutadana fa feina per a implantar l'elaboració d'un pla de contractació anual de l'Àrea. El pla recull aquelles necessitats ja previstes imprescindibles per a poder donar el servei públic en condicions. Ara, tota aquesta feina s'incorpora al Pla d'acció antifrau municipal 2022. Per a la Regidoria, l'elaboració del pla és bàsica per a poder disposar d'una eina d'impuls i seguiment dels expedients de contractació, imprescindible tant per a la presa de decisions com per a la coordinació tècnica administrativa.

Data darrera modificació: 18 de maig de 2023