Publicador de continguts


Palma posa en marxa una línia de productes oficials de la ciutat


8 / d’octubre / 2013

Álvaro Gijón destaca el "cost zero" del projecte per part de l'Ajuntament i la FTPM 365 i "una reinversió del 100% dels ingressos obtinguts en promoció turística"

L'agència de publicitat Intelagencia serà la concessionària de la llicència de la marca "Passion for Palma de Mallorca"

Palma, 8 de octubre de 2013.- El tinent de batlia de Turisme i Coordinació Municipal, Álvaro Gijón, ha anunciat aquest matí la posada en marxa de la línia de productes oficials de la ciutat.

A l'acte hi han assistit el director general de Turisme de l'Ajuntament de Palma, Javier Bonet, i el gerent de la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365, Pedro Homar.

Tal com ha explicat Álvaro Gijón, el projecte per a la concessió de la llicència de la marca "Passion for Palma de Mallorca" per al disseny, la producció, la comercialització i la distribució de productes promocionals es trobava en procés d'adjudicació.

El concurs s'ha tramitat mitjançant un procediment negociat sense publicitat, per a la qual cosa la Fundació ha convidat 13 empreses del sector. En aquest sentit, Gijón ha indicat que la normativa exigeix la convocatòria de tres empreses com a mínim. Al procés, se n'hi ha presentades dues, una de les quals ha quedat exclosa per la Mesa de Contractació, perquè no complia amb els mitjans d'acreditació de la solvència exigits a la part administrativa dels Plecs. En aquesta línia, Álvaro Gijón ha destacat que es tractava d'una mesa "estrictament tècnica, en la qual no hi havia cap polític".

Finalment, aquesta Mesa, després de sol.licitar una ampliació en la informació que va presentar l'empresa que "sí que posseïa la capacitat necessària per a executar el contracte, amb l'objectiu de tenir les garanties absolutes per al perfecte compliment del servei", en va adjudicar la concessió a l'agència de publicitat Intelagencia, per un període de sis anys prorrogables per un màxim de quatre.

El tinent de batlia ha destacat que, com a novetat del projecte respecte de la resta de ciutats espanyoles, "el cost és zero, ja que ni l'Ajuntament, ni la Fundació hi realitzen aportació dinerària". Així mateix, ha continuat explicant que "el 100% dels ingressos que es rebin, la FTPM 365 els reinvertirà en la promoció turística de la ciutat amb la finalitat de seguir incrementant el seu pressupost".

En aquest cas, la Fundació percebrà un cànon variable que s'anirà incrementant segons els anys. És a dir, els dos primers anys rebrà un 6% sobre les vendes, el tercer any, un 7%; el quart, un 8%; el cinquè, un 9%, mentre que el sisè any rebrà un 10%.

D'altra banda, Álvaro Gijón ha destacat que l'empresa contractista, juntament amb la Fundació té "un termini de tres mesos per a iniciar el procés de la producció de la primera línia de productes, a la qual cada mes s'aniran sumant nous articles amb l'objectiu de tenir un ampli catàleg".

El tinent de batlia ha continuat explicant, quant als punts de venda, que si bé en un primer moment es vendran a totes les Oficines d'Informació Turística, com a punt molt important, atès que hi passen més de 350.000 turistes cada any, l'empresa adjudicatària n'ha proposat també la venda en grans magatzems, com El Corte Inglés o les botigues Aldeasa de l'aeroport. Per a finalitzar, Álvaro Gijón ha recordat els diferents projectes posats en marxa per la FTPM 365, que han duit a dia d'avui a presentar el procés d'adjudicació del marxandatge oficial de la ciutat. En aquest sentit, Gijón ha n'ha indicat, entre d'altres:

- La posada en marxa del concurs d'idees per a triar el logotip de la ciutat.

- L'elaboració d'un manual de marca adaptable als productes estratègics de Palma: Cultura, Esports, Salut, Gastronomia, Nàutica, Golf i Negocis.

- La professionalització de les Oficines d'Informació Turística, permetent treballar de manera proactiva. Així mateix, l'edil ha destacat que "el pressupost s'ha incrementat en un 7% com a conseqüència dels ingressos extraordinaris de la venda d'excursions, entrades de museus, etc."

- La creació d'un nou mapa adaptat a les necessitats del turista.

- La posada en marxa de la campanya de promoció turística "Passion for Palma de Mallorca".

- La targeta turística Palma Pass, per a la qual, com ha avançat Álvaro Gijón, pròximament es publicaran els plecs.

Data darrera modificació: 13 de març de 2023