Publicador de continguts


Palma disposarà aquesta temporada turística d'un nou plànol i d'una línia de marxandatge oficial de la ciutat


4 / de març / 2013

Álvaro Gijón detalla els concursos públics posats en marxa per la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 relacionats amb la seva marca "Passion for Palma de Mallorca"

Palma, 4 de març de 2013.- El tinent de batlia de Turisme i Coordinació Municipal, Álvaro Gijón, ha presentat aquest matí les noves accions posades en marxa per la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 relacionades amb la seva marca "Passion for Palma de Mallorca". Es tracta de dos concursos públics, un per al marxandatge de la ciutat i l'altre per al patrocini del nou pla turístic.

Hi han assistit també el director general de l'Àrea, Javier Bonet, i el gerent de la Fundació, Pedro Homar.

Álvaro Gijón ha iniciat la seva exposició explicant el concurs públic per a la concessió de la llicència de la marca "Passion for Palma de Mallorca", perquè el guanyador o adjudicatari d'aquest procediment de contractació sigui l'encarregat de dissenyar, produir, comercialitzar i distribuir els productes promocionals i articles de regal i record oficials de la nostra ciutat. En aquest sentit, el tinent de batlia ha afirmat que espera que la primera línia de productes estigui a la venda a l'inici de la temporada turística.

Fa alguns anys les destinacions convocaven licitacions per a la contractació del subministrament d'aquests productes, és a dir, pagaven perquè empreses dissenyassin i produïssin el marxandatge que després es venia a través de les seves oficines d'informació turística o altres punts de distribució, amb el risc per a la administració pública que aquest material finalment no es vengués.

No obstant això, tal com ha declarat Gijón, "la situació actual ha obligat a canviar la forma de procedir fins a la data i les administracions estan cercant noves fórmules per a generar recursos o ingressos. Per aquest motiu es llança un concurs on tots els conceptes que estan relacionats amb la marca són a compte i risc de l'empresa que s'hi vulgui presentar".

Característiques del concurs:

En aquesta línia, Álvaro Gijón ha detallat que el concurs està dividit en diferents fases com ara el disseny, la distribució, la comercialització i l'emmagatzematge dels productes. L'administració obtindrà un percentatge dels productes que es venguin.

En aquest cas la Fundació estableix un percentatge mínim del 5% fins a un màxim del 30% de tots els productes que es comercialitzin.

- La llicència s'atorga en exclusiva, només hi haurà un guanyador, però serà exclusiva simple, ja que la Fundació es reserva el dret d'usar-la directament en el desenvolupament dels seus fins i activitats, de manera que podrà utilitzar la marca d'acord amb l'estratègia de promoció que consideri oportuna en cada moment.

- La llicència serà parcial. El guanyador no pot produir tot el que vulgui i en les condicions que vulgui, sinó que només produirà allò que hagi proposat i sempre que compti amb l'autorització expressa de la Fundació. En aquest sentit els licitadors hauran de presentar propostes de:

* Disseny de productes de gamma estàndard o intermèdia, basant-se i adaptant la marca "Passion for Palma de Mallorca", així com també productes de baix cost i altres amb materials de gammes altes o superiors.

* Producció d'aquests productes, complint en tot cas les normes de qualitat i seguretat de la Unió Europea.

* Un pla de comercialització que ha de contenir aspectes com l'àmbit territorial, nombre de punts de venda, canals de distribució i distribuïdors autoritzats.

- La llicència no és susceptible de ser cedida a tercers.

- Termini: 6 anys, però amb la possibilitat de pròrroga de gairebé 4 anys més, sempre que no superi el període de concessió atorgat pel registre de la marca.

- Quant al preu, Álvaro Gijón ha explicat que tenint en compte que, fins ara, no s'ha comercialitzat marxandatge oficial de la ciutat de Palma de Mallorca, no s'ha pogut determinar per endavant el nivell d'ingressos derivat de la venda d'aquests productes, i ha revelat que "la venda de productes similars enfocats al sector cultura comercialitzats per la Fundació Pilar i Joan Miró o Es Baluard generen uns ingressos, en facturació global, al voltant dels de cent mil euros, tot i que nosaltres consideram que aquesta xifra s'ha de veure àmpliament superada".

Paral.lelament, el guanyador haurà d'abonar també un import de 900 € + IVA anuals, en concepte de despeses administratives, de control i derivats del registre de la marca i ha puntualitzat que la Fundació ha registrat la marca tant a nivell nacional com europeu per a evitar que hi hagi problemes de comercialització i ha afirmat que "estam convençuts que pot convertir-se en una eina més per a consolidar la marca de Palma de Mallorca".

Quant al llistat de productes que es puguin comercialitzar el tinent de batlia ha assenyalat que si bé estan oberts a qualsevol oferta que realitzin els licitadors, des de la línia de roba, com camisetes, gorres, dessuadores, i material de souvenir com llibretes, bolígrafs , fins i tot "hi ha la possibilitat que puguin comercialitzar productes de gastronomia, tenint el compromís que qualsevol producte que porti la marca de Palma de Mallorca haurà tingut en almenys alguna de les seves fases d'elaboració una producció a Mallorca", ha puntualitzat Gijón.

Patrocini del nou plànol turístic de Palma de Mallorca

Álvaro Gijón ha explicat que des de la Fundació s'està treballant des de fa diversos mesos en un nou disseny d'un plànol turístic més pràctic i amb més informació per al turista. Per aquest motiu ha posat en marxa una convocatòria per tal de patrocinar-lo.

Quant a les característiques del projecte, el tinent de batlia ha detallat que el plànol ha de tenir:

- Tirada inicial màxima de 250.000 unitats, tenint en compte que així serà més senzill poder-hi fer eventuals modificacions sense perjudici de l'estoc total i poder cobrir les necessitats de material d'informació turística de la temporada alta 2013.

- Patrocini exclusiu. Només hi haurà un patrocinador. Encara que l'exclusivitat serà simple i parcial, ja que la Fundació es reserva el dret a utilitzar el mapa en el desenvolupament de les seves activitats.

- No s'acceptaran imatges i/o texts que es puguin considerar ofensius, indecents, difamatoris o de mal gust.

- Import: guanya el que presenti l'oferta econòmica més avantatjosa, que no podrà ser inferior a 8.500 €, i en cas d'empat, es tindran en compte les possibles aportacions en espècie que hagin fet els participants.

- Vigència: el tiratge inicial més una reimpressió. En aquest cas el preu variarà proporcionalment en funció de les unitats d'aquesta nova tirada.

Data darrera modificació: 13 de març de 2023