Publicador de continguts


Palma de Mallorca fa les primeres passes com a destinació turística intel·ligent


31 / de març / 2015

El nou web de Palma de Mallorca, www.visitpalma.com, és una de les primeres accions posades en marxa i que contribueixen a la seva conversió com a destinació intel.ligent

L'informe destaca que Palma és una destinació innovadora i activa en l'ús de les noves tecnologies per a donar resposta a les necessitats del turista

Palma de Mallorca, 30 de març de 2015.- Palma de Mallorca ha fet les primeres passes per a la seva conversió en destinació turística intel.ligent, segons recull l'informe diagnòstic presentat avui pel president de SEGITTUR, Antonio López de Ávila, i pel tinent de batlia de Turisme i Coordinació Municipal, Álvaro Gijón.

Palma de Mallorca és una de les onze destinacions pilot del programa "Destinacions turístiques intel.ligents", iniciativa emmarcada en el Pla nacional i integral de turisme (PNIT) 2012-2015, impulsat pel Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.

L'informe, que s'articula al voltant dels quatre eixos d'una destinació intel.ligent (innovació, tecnologia, sostenibilitat i accessibilitat), assenyala que Palma és una destinació innovadora, activa en l'ús de les noves tecnologies per a donar resposta a les necessitats del turista, en un entorn on la sostenibilitat mediambiental és una prioritat i l'accessibilitat és promoguda com a eina d'integració destinada a millorar la qualitat de vida de tots els ciutadans i turistes.

En tecnologia l'informe destaca que Palma és una destinació conscient de la importància que les noves tecnologies tenen per al sector turístic i per al turista. Un exemple d'això és la Smart WiFi, desplegada per 5 km de la platja de Palma, que dóna cobertura gratuïta al 50% de la platja, amb 44 punts d'accés.

L'Ajuntament de Palma és el primer d'Espanya a agafar les dades de la plataforma CMX, que permet analitzar i monitoritzar el comportament dels turistes a través dels dispositius mòbils de forma anònima, informació que pot ser utilitzada per a donar una millor resposta a les necessitats dels usuaris.

Nou web de Palma de Mallorca

Tal com ha explicat Álvaro Gijón, aquest nou mostrador és la culminació d'una tasca que va realitzant els darrers mesos la Fundació en col.laboració amb SEGITTUR. El web www.visitpalma.com, que compta amb una versió adaptada per a mòbil, és una de les primeres actuacions posades en marxa per a impulsar la seva conversió com a destinació turística intel.ligent.

El web, que està disponible en espanyol, català, anglès i alemany, té com a objectiu mostrar els diferents atractius de la destinació, prestant especial atenció a la cultura, la gastronomia, els esdeveniments, l'esport i les compres.

www.visitpalma.com ofereix informació al turista sobre per què visitar Palma, què fer-hi, recomanacions –rutes i esdeveniments– i informació pràctica, així com una zona de descàrregues d'aplicacions mòbils, i una secció especial dedicada a les xarxes socials i a blogs de particulars que parlen sobre Palma com a destinació turística.

Durant el transcurs de la presentació, el tinent de batlia ha volgut agrair la feina feta per SEGITTUR, destacant "la importància que té per a la ciutat de Palma estar sota el paraigua de la marca Espanya. Per això, hem volgut aprofitar el seu potencial i la tecnologia que desenvolupa l'entitat". Així mateix, Gijón ha indicat que, si bé "avui s'ha presentat la primera fase, ara continuarem treballant per a desenvolupar-ne una segona, la transaccional, la qual permetrà al turista adquirir qualsevol producte de la destinació".

Innovació, sostenibilitat i accessibilitat

En innovació, l'informe apunta que iniciatives com la SmartOffice i la proposta de l'Observatori SmartCity Palma, avalen l'interès de Palma de Mallorca per a convertir-se en destinació turística intel.ligent.

Pel que fa a la sostenibilitat, l'informe valora el fet que la Llei de turisme de les Illes Balears subratlli la importància que el turisme sigui sostenible en tots els seus àmbits, i proposa la posada en marxa d'una sèrie d'indicadors que portin informació per a la seva valoració i presa de decisions en l'àmbit de la sostenibilitat econòmica, sociocultural i mediambiental –transport, canvi climàtic, residus, aigües...

Pel que fa a l'accessibilitat, l'informe posa de manifest que Palma és una destinació conscienciada de la importància de l'accessibilitat en la destinació. Prova d'això és el Pla integral d'accessibilitat de la ciutat de Palma, així com la Taula de Palma Accessible, l'objectiu de la qual és promoure l'accessibilitat universal, eliminar barreres arquitectòniques i convertir l'accessibilitat en una eina d'integració de ciutadans i turistes.

Entre les recomanacions que realitza l'informe cal apuntar la importància de donar un major ús al CRM, vinculant-lo a un sistema global d'intel.ligència que permeti analitzar les dades, així com donar més visibilitat a les aplicacions mòbils desenvolupades i la implementació d'un sistema d'indicadors que aportin a la destinació informació en temps real per a facilitar la presa de decisions.

Per al president de SEGITTUR, "la conversió de Palma en destinació turística intel.ligent generarà una sèrie d'avantatges en competitivitat que no només revertiran en benefici del sector, sinó que impactaran en altres sectors i contribuiran a incrementar les rendes del territori".

Galeria Multimèdia

Data darrera modificació: 13 de març de 2023