Publicador de continguts


La Targeta Ciutadana es podrà demanar per Internet i es rebrà al domicili de l'usuari


11 / d’octubre / 2013

Aquest tràmit és podrà fer en línia a partir del 14 d'octubre i s'emmarca en la filosofia SmartCity

Cort treballa per a aconseguir que Palma sigui una ciutat còmoda, àgil i oberta al ciutadà les 24 hores del dia

Palma, 11 d'octubre.- La Targeta Ciutadana és un dels tràmits amb més demanda per part dels ciutadans. L'any 2012 es varen fer unes 80.000 gestions a les OAC (Oficines d'Atenció Ciutadana) relacionades amb aquest tràmit.

A partir de dilluns, 14 d'octubre, ja es podrà demanar la Targeta Ciutadana a través d'Internet, i el ciutadà la rebrà al domicili on figuri empadronat, en un termini aproximat de 4 dies; s'eviten així els desplaçaments a les oficines municipals. Es tracta d'una actuació més de l'Ajuntament de Palma emmarcada en la filosofia SmartCity.

Cort realitza un important esforç perquè els ciutadans puguin fer la majoria de tràmits municipals des de ca seva. L'Ajuntament de Palma fa una passa més en el compliment de la Llei d'accés electrònic dels ciutadans a l'Administració pública i en el seu objectiu d'apropar-se als habitants i reduir-ne les càrregues administratives amb la gestió municipal.

Tot encaminat a convertir Palma en una vertadera SmartCity. Una ciutat còmoda, eficient, àgil, sostenible, oberta les 24 hores, i on les tecnologies optimitzen el funcionament dels serveis municipals.

El Departament de Qualitat i Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Palma i l'IMI (Institut Municipal d'Innovació) han treballat conjuntament perquè ja sigui possible sol.licitar la Targeta Ciutadana a través de la Seu Electrònica amb el certificat digital. Amb aquesta Targeta es pot pagar el transport públic de l'EMT, aplicant tarifes econòmiques individualitzades en funció d'uns perfils definits; donar-se d'alta com a usuari de BiciPalma, el sistema de bicicleta pública de l'Ajuntament de Palma, i obtenir certificats de residència gratuïts per Internet.

El certificat oficial es pot obtenir amb el DNI electrònic que emet la Direcció General de la Policia, o es pot sol.licitar a alguna de les autoritats de certificació, com la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT), i posteriorment acreditar la identitat en una oficina de registre habilitada. L'Ajuntament de Palma és oficina habilitada per a aquestes acreditacions des de fa uns mesos.

Per ara, només es podrà sol.licitar la Targeta Ciutadana per Internet per als perfils de resident i universitari, tot i que aviat es preveu que s'hi incorporin la resta de perfils: no resident, escolar, menor, carnet gran i carnet verd, com també les renovacions i les reposicions. Per a carregar la Targeta es podrà seguir fent a estancs, oficines d'atenció al ciutadà, l'EMT i quioscs.

L'Ajuntament de Palma també estudia la possibilitat d'unificar la Targeta Ciutadana amb el carnet de biblioteques i el carnet d'esports per a, a poc a poc, facilitar els tràmits als ciutadans i millorar la seva qualitat de vida, seguint sempre una línia de treball relacionada amb la filosofia SmartCity.

Data darrera modificació: 30 de maig de 2023