La nova gestió de les oficines de turisme ha incrementat i potenciat la promoció turística de Palma - Comunicació i Premsa
La nova gestió de les oficines de turisme ha incrementat i potenciat la promoció turística de Palma
Les quatre oficines fixes i les dos mòbils ofereixen informació de productes turístics
Palma, 21 de agost de 2013. - El tinent de batle de Turisme i Coordinació Municipal, Álvaro Gijón, acompanyat pel gerent de la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365, Pedro Homar, ha valorat com "altament positiu" el nou model de gestió privada de les oficines de turisme a Palma, que ha possibilitat que aquestes oficines s'hagin convertit en vehicles d'informació i venda d'activitats turístiques i que, per primera vegada, generin beneficis que aniran destinats a la promoció turística de Palma.
En l'actualitat, Palma compta amb quatre oficines de turisme situades a la Platja de Palma, el parc de les Estacions, el Casal Solleric i el parc de la Mar, a més de dos punts d'informació turística mòbils. Álvaro Gijón ha posat èmfasi en la importància de les oficines mòbils ja que possibiliten oferir als visitants una informació més personalitzada i actualitzada, especialment a les zones eminentment turístiques i als turistes provinents de creuers.
Álvaro Gijón ha recordat que des que es va atorgar en concessió privada la gestió d'aquestes oficines de turisme "hem aconseguit millorar notablement la gestió, modernitzant el servei d'acollida als turistes i ciutadans i reforçant l'objectiu de la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365, orientat a potenciar la projecció i la imatge exterior de Palma com a destinació urbana diferenciada en funció d'una oferta d'activitats diversificada, competitiva i de qualitat".
El tinent de batle de Turisme hi ha afegit que aquest nou concepte de gestió per primera vegada genera beneficis, ja que "no només es dóna informació turística, sinó que també es realitzen vendes d'activitats turístiques, tant per a Palma com cap a altres destinacions turístiques de Mallorca". En aquest sentit, Álvaro Gijón ha remarcat que "des de l'agost de l'any 2012 fins a l'abril del present any, l'empresa adjudicatària ha generat una facturació de 53.872 euros, dels quals gairebé 25.000 es reporten a l'Ajuntament de Palma, que els destinarà íntegrament a la promoció de la ciutat".
Aquest canvi en el model de gestió de les oficines turístiques ha permès professionalitzar-ne la gestió, la qual cosa, segons el parer del tinent de batle de Turisme, "ha permès millorar qualitativament el servei municipal de promoció i informació turística, generar ingressos per a reinvertir en la promoció de la ciutat, reduir la despesa municipal en un 50%, redistribuir el personal amb idiomes en altres àrees municipals i contribuir a la millora del coneixement de la demanda turística de la ciutat i del perfil dels que ens visiten".En aquest punt, Álvaro Gijón ha recordat que durant el primer semestre del 2013 s'han atès 91.345 peticions d'informació turística i han passat per les oficines municipals un total de 152.605 persones. Per nacionalitats, els alemanys són els que més sol.liciten informació turística, seguits dels britànics. Cort ha incorporat en aquestes oficines informació en rus ja que és conscient del progressiu increment de turistes russos que opten tant pel turisme de sol i platja com pel turisme urbà.
Promoció turística global.- El tinent de batle de Turisme ha posat com a exemple les millores que s'han realitzat a l'oficina de turisme situada al parc de les Estacions, les dependències del qual ha visitat aquest matí, i ha recalcat que "aquesta oficina s'adequa a la nova imatge de la ciutat basada en la campanya de marca destinació Passion for Palma, amb sis vinils instal.lats als vidres de la façana".
A l'interior de l'oficina predominen els colors corporatius, amb imatges eminentment culturals a les parets i al taulell. A més, el visitant disposa d'un espai per a la consulta de la zona d'oci de destinació, a més de la novetat de poder adquirir entrades i tiquets per a activitats turístiques.
La promoció turística de Palma no només se circumscriu a les activitats que es realitzen a través de les oficines de turisme sinó que, tal com ha recordat el tinent de batle de Turisme, "hem creat la marca de destinació urbana, definit els productes de destinació urbà com els culturals, compres, nàutica i esportius, com el golf, i en un futur pròxim fomentarem la marca de turisme de negocis".
Alvaro Gijón hi ha afegit que "a més d'aquestes activitats de promoció turística, també hem procedit a professionalitzar les oficines d'informació turística, que actualment es caracteritzen per la seva pròpia activitat, i hem modificat el pla turístic de Palma centralitzant la informació municipal, pla que properament es podrà descarregar de forma digital mitjançant l'aplicació de les noves tecnologies".
Data darrera modificació: 13 de març de 2023