La Mesa de Contractació de l'EMT tria una proposta per a la gestió de la publicitat als busos de Palma - Comunicació i Premsa
La Mesa de Contractació de l'EMT tria una proposta per a la gestió de la publicitat als busos de Palma
Gabriel Vallejo: "Es tracta d'una molt bona notícia, ja que aviat l'EMT tornarà a tenir ingressos publicitaris"
L'empresa més valorada ofereix 425.000 euros anuals, i presenta un compromís amb la UIB per a dur a terme el Pla de comercialització
Palma, 23 de febrer de 2015.- El regidor de Mobilitat, Gabriel Vallejo, ha informat que la Mesa de Contractació del concurs d'explotació de la publicitat als busos de l'EMT de Palma ha finalitzat l'informe de valoració de les ofertes presentades. Després de les valoracions pertinents, l'empresa Malla ha resultat triada per a la proposta de la Mesa al Consell d'Administració de l'EMT, segons criteris inclosos dins els plecs de condicions.
L'oferta econòmica presentada és de 425.000 euros de cànon anual, quasi el doble que el mínim fixat pels plecs, el qual era de 235.000 euros anuals. A això s'ha afegit, per a la seva valoració, el fet que es tracta d'una empresa "amb solvència i experiència dins el món publicitari", segons es recull dins l'informe de valoració.
Previsible aprovació. Està previst que el Consell d'Administració de l'EMT, presidit per Vallejo, rebi aquesta proposta de contractació el proper divendres, 27 de febrer. Per tot això, per a Vallejo, "es tracta d'una molt bona notícia, ja que molt aviat l'EMT tornarà a tenir ingressos publicitaris"; cal recordar que l'empresa va haver de rescindir l'anterior contracte per impagament de l'adjudicatari.
L'empresa Malla ha complit tots els requisits dels plecs de condicions, per una banda, i per l'altra, un cop revisada la proposta tècnica, ha presentat "un pla tècnic i de comercialització, així com estratègia de vendes, cartera de clients potencials, i propostes per a espais innovadors a l'interior", entre d'altres, tal i com recull l'informe. També compta amb l'estructura professional i tècnica que garanteix la comercialització, i presenta un compromís de la UIB per a dur a terme un estudi que determini el Pla de comercialització. Tot això, com subratlla l'informe, recolzat per "més de 40 anys d'experiència en l'explotació de la publicitat exterior", així com, més recentment, d'autobusos.
El procés. Els plecs de condicions per a la contractació varen ser aprovats pel Consell d'Administració l'octubre de 2014. El novembre es varen publicar al BOE i el BOIB, i després del termini establert es varen presentar sis empreses: Illa de Publicitat i Marketing, S.L., Malla, S.A., Promedios Exclusiva de Publicidad, UTE Publicesa-Publiflotas, Disset i Exterion Media.
Després d'obrir els sobres A, una primera empresa va ser descartada perquè no arribava a l'oferta econòmica mínima. Cal recordar que el cànon mínim anual establert era de 235.000 euros. L'obertura del sobre B, 10 dies després, va significar l'exclusió d'altres quatre licitadors, per raó de la inclusió, dins el sobre B, d'informació econòmica de l'oferta relativa al cànon, la qual només s'havia d'incloure dins el sobre C. Una vegada obert el sobre C, el projecte presentat per l'empresa Malla Publicitat ha cobert els requisits tècnics especificats. Actualment, l'EMT té 180 autobusos, i la durada prevista del contracte de comercialització és de quatre anys.
Data darrera modificació: 13 de març de 2023