Publicador de continguts


La Fundació Turisme Palma 365 centra el seu Pla d'actuació en 7 eixos promocionals


20 de desembre de 2022

Elena Navarro: "Volem un turista que cuidi la destinació, que conegui la nostra essència, que s'interessi per les nostres tradicions o per la cultura tradicional i que cerqui integrar-se"

El Patronat de la Fundació aprova el Pressupost per a 2023

El gerent de la Fundació, Pedro Homar, dona a conèixer les 58 accions que formen part del Pla d'actuació per a l'any que ve

Palma, 20 de desembre de 2022.- La Fundació Turisme Palma 365 ha duit a terme avui el seu Patronat, en el qual ha presentat, entre altres punts, el seu Pla d'actuació per a 2023. L'acte ha comptat amb la presència de la regidora de Turisme, Sanitat i Consum, Elena Navarro; el gerent de la Fundació Turisme Palma 365, Pedro Homar, així com diversos regidors de Cort i representants del món empresarial i turístic integrat en aquest Patronat.

Un dels principals punts que s'han abordat durant la reunió ha estat l'aprovació del Pressupost per a 2023, com també el Pla d'actuació de la Fundació. Com ha destacat el gerent, Pedro Homar, la Fundació comptarà amb un pressupost de 2.045.016,20 €, dels quals 1.225.621,20 són aportacions dineràries, mentre que 819.395 € seran en espècies.

Pla d'actuació

Homar ha indicat que està organitzat en 7 eixos.

  1. Eix Palma Ciutat: l'objectiu és la promoció i el posicionament de la ciutat de Palma com a destinació urbana, accessible, i d'alt nivell qualitatiu per a tot l'any. Per a desenvolupar aquest eix, la Fundació durà a terme accions promocionals al mercat alemany, anglès, nacional, francès, suís, de l'Europa del nord i dels Estats Units.
  2. Eix Platja de Palma: promocionar la Platja de Palma també com a destinació de tot l'any, centrada en el turisme actiu i familiar. Es tracta d'obrir un nou nínxol de mercat darrere els nòmades digitals i posicionar la Platja de Palma com a destinació per als treballadors remots.
  3. Eix Connectivitat: és primordial incentivar la connectivitat aèria i marítima a la nostra destinació, motiu pel qual s'arribarà a acords comercials o de paquetització amb les principals aerolínies (nacionals i internacionals) i les companyies de transport marítim (nacionals) amb l'objectiu d'incentivar la demanda. Respecte dels vols de Nova York, un dels objectius que es desenvoluparan serà ampliar-ne els mesos operatius.
  4. Eix Imatge Corporativa: l'actual marca turística és de 2013. Per tant, es durà a terme tot un treball estratègic de manera col.laborativa amb el sector públic i el sector privat amb l'objectiu que hi hagi un consens majoritari a l'hora d'abordar-ne el redisseny.
  5. Eix Mice: el segment MICE ha estat clau en la recuperació. Es continuarà apostant per la consolidació donant suport al sector privat, el Palau de Congressos i el MCB. Atès l'èxit aconseguit amb la creació de producte propi de congressos (Traverse, Parabere), la Fundació seguirà apostant per aquesta línia.
  6. Eix Innovació en Destinació: el Pla Impulso Palma (Destinació Turística Sostenible i Intel.ligent), en col.laboració amb la Secretaria d'Estat de Turisme i l'AETIB, és el projecte clau vinculat a innovació. Aquest any quedarà pràcticament implementada la totalitat del Pla.
  7. Eix Sostenibilitat: El Pla d'acció, i totes aquelles iniciatives que durà a terme la Fundació, posaran la sostenibilitat com a eix vertebrador, en la mesura que s'integri en la forma de gestionar la destinació i de fer un seguiment constant de les incidències del turisme en la triple dimensió mediambiental, socioeconòmica i territorial, i així poder introduir les mesures preventives o correctives que siguin necessàries.

Així mateix, durant el transcurs de la reunió, el gerent ha explicat que el nou Pla d'actuació per a 2023 consta de 58 iniciatives, destinades principalment a consolidar Palma i Platja de Palma com a destinació urbana de tot l'any.

Per la seva banda, la regidora de Turisme, Sanitat i Consum, Elena Navarro, ha destacat "que des d'un punt de vista de la comunicació, per a l'any 2023, es farà un major esforç per a insistir en la importància que tots els que ens visitin cuidin la destinació, que ens cuidin com nosaltres els cuidam; que coneguin la nostra essència, que s'interessin per les nostres tradicions o per la cultura tradicional. En definitiva, volem un turista que cerqui integrar-se, que vulgui viure experiències culturals urbanes i que senti curiositat per tot el que pot oferir Palma".

La trobada ha servit també per a donar compte, entre altres qüestions, del balanç i el compte de resultats i de la despesa realitzada enguany.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023