La Brigada Express H72 ha atès 8.064 comunicacions amb una efectivitat total del 88,7% des de la seva creació - Comunicació i Premsa
La Brigada Express H72 ha atès 8.064 comunicacions amb una efectivitat total del 88,7% des de la seva creació
Tres autobusos de l'EMT publicitaran aquest servei municipal, iniciativa del batle Mateo Isern, així com el número d'atenció telefònica de Cort (010) per a comunicar qualsevol incidència de fàcil reparació
Palma, 27 de novembre de 2012.- El tinent de batlia d'Infraestructures i Coordinació Territorial, Sebastià Sansó, i el regidor de Mobilitat, Gabriel Vallejo, han presentat avui migdia la nova acció de comunicació promoguda per l'Ajuntament de Palma per a publicitar entre la ciutadania els serveis de la Brigada Express H72, una iniciativa impulsada a l'inici d'aquesta legislatura pel batle Mateo Isern que entre el juliol de 2011 i el 31 d'octubre d'enguany ha permès atendre un total de 8.064 peticions ciutadanes. De totes aquestes comunicacions, 7.000 s'han traduït en una reparació bé a càrrec dels operaris de la brigada, si es tractava d'incidències de fàcil reparació, o bé pels operaris de l'Àrea d'Infraestructures, que en tot aquest temps ha realitzat un seguiment de les demandes que quedaven pendents perquè tenien una major complexitat.Sebastià Sansó ha explicat que des del mes de juliol de l'any passat s'han atès 8.064 comunicacions al 010, el telèfon d'atenció ciutadana de l'Ajuntament de Palma, de les quals 7.150 varen ser ateses dins el termini previst de 72 hores, 914 quedaren fora de termini ja que es tractava de deficiències que requerien d'un tractament superior al de la brigada 72 hores. Això dóna un percentatge d'efectivitat del 88,7%. Cal recordar que la filosofia de la Brigada Express H72 consisteix a donar solucions immediates a problemes d'infraestructures urbanes com desperfectes a la via pública, incidències amb l'enllumenat públic o necessitats de manteniment relacionades amb els parcs i jardins de Palma, entre d'altres qüestions.
Seguiment de les peticions.- Del conjunt d'aquestes comunicacions, Sansó ha explicat que "5.639 s'han traduït en una obra executada dins el termini de 72 hores". Tanmateix, des de l'Àrea d'Infraestructures s'ha realitzat un seguiment puntual de totes aquelles peticions de major complexitat que, des del juliol del 2011, ha permès resoldre 1.354 deficiències. En conseqüència el nombre de reparacions, fins al passat 31 d'octubre, estaria a prop de les 7.000. "Es tracta d'un servei nou, hem procurat millorar-lo i des d'Infraestructures s'ha realitzat un seguiment de totes les peticions que no es varen poder atendre dins el termini previst. Tot això, amb la finalitat de dur a terme una segona ronda d'intervencions que ha fet possible resoldre més de 1.300 deficiències ", ha comentat Sansó, que ha destacat que d'aquestes s'ha volgut conèixer el grau de satisfacció de la ciutadania en relació a la qualitat del servei prestat. "A través de les telefonades que hem realitzat hem tingut l'oportunitat de conèixer que els ciutadans han qualificat amb un 7,24 la tasca de la Brigada Express. Estam molt contents amb aquesta nota perquè confirma que el servei és bo i funciona".
El ciutadà és l'important.- Sansó ha recordat que el desig per a conèixer aquest grau de satisfacció obeeix a la voluntat de l'Ajuntament de Palma que el ciutadà se senti important. En aquest sentit, ha revelat que "el ciutadà agraeix que l'Ajuntament es posi en contacte amb ell. Agraeix que se l'informi de la reparació però, sobretot, agraeix que se li digui que ara s'ha pogut solucionar allò que no es va poder resoldre en el seu moment" perquè es tracta d'una deficiència d'entitat major.
El tinent de batlia d'Infraestructures i Coordinació Territorial ha expressat el seu agraïment a l'EMT per aquesta col.laboració "que permetrà donar una major difusió a la Brigada Express H72". Això, ha dit, "obeeix a la nostra voluntat d'anar més enllà" a l'hora de reforçar la relació amb la ciutadania.
Línies amb publicitat.- Gràcies a aquesta col.laboració, per espai de 2 mesos, 3 autobusos de les línies 8, 10 (que enllacen la Porta de Sant Antoni amb Son Roca i Son Cladera, respectivament) i 12 (que cobreix el trajecte entre el Polígon de Llevant i Son Sardina) lluiran a la part posterior uns vinils amb la imatge i el número de telèfon de la Brigada Express H72, el 010. "Com és habitual, l'Ajuntament de Palma es posarà en contacte amb les persones que ens truquin per dir-los si el desperfecte s'ha pogut solucionar o si necessita d'un estudi més detallat. En qualsevol cas, intentarem que es pugui arreglar".
Gràcies a aquestes comunicacions, Sansó ha afegit que des d'Infraestructures s'ha elaborat un mapa amb les incidències existents que conté tant les que s'han pogut reparar com de les que estan pendents reparació. "A partir d'aquesta ruta podrem elaborar futurs pressuposts, sobretot per a aquelles actuacions d'una durada major o que requereixen d'un projecte", ha conclòs.
Data darrera modificació: 13 de març de 2023