La Brigada Express 72H ha rebut 21.219 peticions ciutadanes de reparacions - Comunicació i Premsa
La Brigada Express 72H ha rebut 21.219 peticions ciutadanes de reparacions

D'aquestes, 18.986 peticions, el 90%, han estat resoltes favorablement dins les 72 hores
Per àrees, el 56% de les peticions corresponen a Enllumenat Públic i Vialitat
Palma, 20 d'abril de 2015.- L'efectivitat de la Brigada Express 72H en la resposta a peticions de reparacions de la seva competència dins el termini de 72 hores és de quasi el 90% des de la seva posada en marxa, el juliol de 2011. Aquest servei ha respost a totes les peticions ciutadanes de les quals s'ha generat una ordre de feina, un total de 21.219, i en 18.986 casos ho ha fet dins les 72 hores establertes.
Quant a les peticions que s'han realitzat fora de termini, 2.233, la raó és que la deficiència no era competència de la Brigada, o bé, perquè no eren de fàcil reparació o requerien un tractament més complex.
Grau de satisfacció. La filosofia de la Brigada Express H72 consisteix a donar resposta immediata a problemes d'infraestructures urbanes com desperfectes a la via pública, incidències amb l'enllumenat o necessitat de manteniment relacionades amb els parcs i jardins de Palma, entre altres qüestions.
L'Ajuntament es posa en contacte amb el ciutadà que ha presentat la petició, ja sigui per a informar que la reparació s'ha fet dins el termini, o bé per a informar que s'ha trobat solució fora de termini, en tractar-se d'un deficiència d'entitat major. El fet que l'Ajuntament informi el ciutadà que presenta una petició sobre el compliment d'aquesta respon a la voluntat de Cort de conèixer el grau de satisfacció dels ciutadans.
Peticions per àrees. Per àrees, el major nombre de peticions correspon a Enllumenat Públic, amb 6.025 peticions (28'4% del total), seguida de Vialitat, amb 5.887 peticions (27'7% del total) i Parcs i Jardins, amb 5.313 (el 25%).
Brigada Express a les escoles. El servei de Brigada Express va començar a prestar-se a centres educatius públics a l'inici del curs 2013-2014, amb el compromís que en 72 hores o bé es procedeix a la reparació de la deficiència, o bé es comunica al col.legi la situació si no és possible executar l'actuació de forma immediata per motius tècnics justificats. El servei va assolir el 2014 una efectivitat del 93,3% en la resolució de deficiències de manteniment urgents a col.legis públics de Palma en un termini de 72 hores.
Es consideren urgents les deficiències relacionades amb calefacció, portes, finestres o tancaments romputs, vidres trencats, climatització, manca de subministrament elèctric, salt del diferencial, fuites d'aigua, sanitaris romputs, despreniments de cobertes o façanes, o enrajolats o paviments que puguin produir caigudes. A més, també es du a terme qualsevol altre tipus de reparació urgent que suposi un risc. El 010 verifica que es tracta d'una actuació de caràcter urgent i remet automàticament un avís al contractista, que procedirà a resoldre la incidència al més aviat possible, en un termini inferior a 72 hores.
Data darrera modificació: 23 de març de 2023