Publicador de continguts


L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor va atendre el 2014 un 19,07% més de consultes que l'any anterior


13 / de març / 2015

El 2014 es varen obrir a l'OMIC un total de 2.348 expedients, un 6,5% més que el 2013, dels quals la majoria fan referència a reclamacions relacionades amb la telefonia mòbil

El diumenge 15 de març se celebra el Dia Internacional del Consumidor

Palma, 13 de març de 2015- La regidora de Sanitat i Consum, Rosa Llobera, i el director general de Salut Pública i Consum del Govern de les Illes Balears, Luis Rafael Santiso, han visitat avui les paradetes instal.lades a la plaça del mercat de Pere Garau amb motiu de la celebració diumenge que ve del Dia Internacional del Consumidor. L'esdeveniment també ha comptat amb la presència de la Banda Municipal de Música de Palma, que ha interpretat diverses peces a la plaça.

Amb motiu de la celebració d'aquest dia, representants de Cort, la Direcció General de Salut Pública i Consum del Govern de les Illes Balears, el Centre Balears Europa, Ausbanc, Associació de Consumidors i Mestresses de Casa (UNAE) i l'Associació Nuredduna, de Mestresses de Casa, Consumidors i Usuaris de Balears, han informat els ciutadans dels seus drets i deures com a consumidors.

Rosa Llobera ha explicat que l'any passat "l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) va rebre un total de 10.677 consultes, que suposen un increment del 19,07% respecte de l'any anterior, quan se'n varen realitzar 8.613". D'aquest global, la majoria varen ser de caràcter presencial (6.534), seguides de les consultes a través de telèfon (3.316) i consultes telemàtiques (797).

Del total de consultes rebudes, la majoria fan referència a informació sobre telefonia (25,92%), seguides de consultes sobre diferents organismes (10,29%) i consultes d'expedients (10,07%).

Reclamacions, queixes i denúncies. Quant a les reclamacions, les queixes i les denúncies presentades pels ciutadans, la regidora de Sanitat i Consum ha destacat que durant el 2014 es varen obrir un total de 2.348 expedients, la qual cosa suposa un increment del 6,55% en relació amb l'any 2013, quan se'n varen obrir un total de 2.194. Del total d'expedients oberts, 1.776 es varen iniciar en presentar una reclamació, 539 fan referència a denúncies i 34 es varen originar per queixes.

Per mesos, el mes que va registrar un major nombre d'incidències va ser l'agost, amb 322, seguit dels mesos de setembre, amb 237, i gener, amb 214 altes registrades.

En relació amb els expedients oberts, 663 corresponen a telefonia mòbil, 166 per transport aeri, on destaca l'alt nombre d'expedients oberts per facturació irregular, i 397 per diferents serveis.

Data darrera modificació: 13 de març de 2023