Publicador de continguts


L'EMT redueix més d'un 50% en dos anys el nombre de vegades que els autobusos no han pogut recollir passatgers a les parades perquè estaven complets


6 / de juny / 2013

Els quatre primers mesos de l'any 2011, el nombre de vegades que els autobusos no es varen aturar es va elevar a 7.550, mentre que el 2013, aquest nombre s'ha reduït fins a 3.690 vegades

Palma, 6 de juny de 2013.-- El president de l'Empresa Municipal de Transports, Gabriel Vallejo, ha informat que les dades obtingudes els dos últims anys i que recullen els primers quatre mesos entre els anys 2011 i 2013, l'empresa de transports ha reduït en aquesta legislatura un 51,1% el nombre de vegades que els autobusos no han efectuat parades en alguna o diverses de les línies assignades perquè estaven complets de passatgers. Això s'ha traduït que l'any 2011, un total de 7.550 vegades els autobusos no varen realitzar aturades a les diferents parades assignades perquè anaven plens, mentre que el 2013, el nombre de vegades que no varen efectuar la preceptiva parada va ser de de 3.690, un 51,1% menys. L'EMT atribueix aquesta reducció a la política d'optimització de les freqüències, incrementant el nombre d'autobusos on més demanda de ciutadans hi ha i reduint-ne unes altres, especialment en horari nocturn quan menor és el nombre d'usuaris que accedeixen als autobusos.

L'informe presentat per l'EMT i que analitza els primers quatre mesos dels anys 2011, 2012 i 2013, constata que, en relació amb els anys 2011 i 2012, l'any 2011, el nombre de vegades que els autobusos de l'EMT no varen poder efectuar parades perquè estaven complets es va elevar a 7.550 vegades, mentre que durant l'any passat, el nombre de vegades que no varen parar els autobusos va ser de 4.375. Aquestes dades mostren que ja, durant el primer any d'aquesta legislatura, el nombre de vegades que els autobusos no varen recollir passatgers perquè estaven complets es va reduir en un -42,1% respecte de 2011, és a dir, una reducció en el nombre de vegades que no varen parar de -3.175 respecte de les registrades durant els primers quatre mesos de 2011.

Pel que fa als primers quatre mesos de 2013, el nombre de vegades que els autobusos no s'han detingut a les seves respectives parades perquè es trobaven plens de passatgers ha estat de 3.690, un -15,7% menys respecte del nombre de vegades que no varen parar el 2012, que varen ser 4.375 vegades, la qual cosa representa que els autobusos que no varen parar en aquest període anual es va reduir en 685 vegades.

L'EMT destaca que, atenent a aquestes xifres, i sempre en relació amb el primer quadrimestre de cada any, entre el període de 2011 i 2013, el percentatge en el nombre de vegades que els autobusos no han pogut efectuar la preceptiva parada perquè es trobaven complets s'ha reduït en un 51,1% entre els anys 2011 i 2013, amb una reducció total de 3.860 vegades menys que les registrades durant l'any 2011.

Entre les línies d'autobusos que més varen reduir el nombre de vegades que no han parat perquè estaven complets de passatgers entre els anys 2011 i 2013, destaca la línia 3, ja que, si l'any 2011 aquesta línia no va parar en un total de 1.726 vegades, l'any 2013, sempre atenent als quatre primers mesos, el nombre de vegades que no va poder parar perquè estava completa s'ha reduït fins a 647 vegades. Una altra de les línies que sol presentar problemes perquè està completà és la línia 15, de l'Arenal al centre de Palma. Aquesta línia l'any 2011 no va parar 946 vegades, mentre que el primer quadrimestre del 2013, el nombre de vegades en què no ha efectuat la preceptiva parada s'eleva a 699. Finalment, la tercera línia amb un major nombre de vegades que no ha efectuat parades ha estat la línia 7, ja que l'any 2011 no va parar 864 vegades, mentre que en els quatre primers mesos no ho ha fet 387 vegades.

El regidor de Mobilitat, Gabriel Vallejo, es va mostrar prudent però optimista amb aquestes dades ja que, a parer seu, el descens en el nombre de vegades que els autobusos no han pogut atendre els passatgers perquè estaven complets "demostra que el servei que s'està prestant als ciutadans ha millorat durant aquesta legislatura atès que estam oferint serveis on es presenta una major demanda".

Gabriel Vallejo ha afegit que "en aquests dos anys, el que hem fet és potenciar i aplicar polítiques d'optimització i prova d'això és que hem augmentat el nombre d'autobusos a les línies més demandades i en aquelles que van a les zones costaneres i hem reduït determinades freqüències d'autobusos, especialment en els nocturns, que presentaven una demanda ciutadana bastant reduïda". No obstant això, Vallejo ha indicat que aquestes dades "ens animen a seguir cercant fórmules que ens permetin reduir al màxim el nombre de vegades que els autobusos no paren perquè estan saturats de passatgers".

Data darrera modificació: 13 de març de 2023