Publicador de continguts


L’EMT aprova l’acord marc signat entre el PP i Vox per a comprar 113 autobusos urbans elèctrics


6 / de març / 2025

El cost puja als 117 milions d’euros i tindrà una durada de quatre anys

S’adquiriran 67 autobusos de 18 metres i 46 de 12 metres

Palma, 06 de març de 2025.- El consell d’administració de l’EMT celebrat aquest dijous ha aprovat l’acord marc aconseguit entre els grups municipals del PP i Vox per a l’adquisició de 113 autobusos urbans elèctrics per valor de fins a 117 milions d’euros en els pròxims quatre anys.
A la roda de premsa posterior, el tinent de batle de Mobilitat, Toni Deudero, acompanyat per l’edil de Vox, Ignacio Esteban, ha destacat que aquest acord marc neix “fruit de la necessitat de dotar Palma d’una moderna i sostenible flota d’autobusos elèctrics i del compromís que el batle de Palma, Jaime Martínez Llabrés, va adquirir al seu programa. L’objectiu és que l’any 2027 Palma disposi de més del 50% de la flota electrificada i l’any 2030, l’electrificació de la flota arribi al 100% dels autobusos”.
Amb aquest objectiu, Toni Deudero ha remarcat que aquest acord marc “parteix de la premissa que l’EMT injectarà 117.902.400 euros que finançaran la compra de 113 autobusos durant un període màxim de quatre anys”. Tot i que l’acord marc estableix que el finançament serà al 100% amb recursos propis, també s’estan estudiant altres fonts de finançament com ara Fons Europeus o l’Impost del Turisme Sostenible.
Per tal de fer front a aquest desemborsament, Deudero ha explicat que l’acord preveu l’adquisició d’aquests autobusos “mitjançant dos lots. El primer inclou la compra de 67 autobusos elèctrics de 18 metres per un valor total de 53 milions d’euros (IVA exclòs) i el segon lot es destina a l’adquisició d’autobusos elèctrics de 12 metres, el cost global dels quals serà de 27 milions d’euros (IVA exclòs)”.
Aquí, l’edil de Mobilitat ha puntualitzat que l’acord aconseguit amb Vox estableix que anualment, l’EMT dedicarà una quantitat de fins a 33 milions per a l’adquisició de nous autobusos elèctrics.
Finalment, l’EMT ha acordat establir un preu unitari màxim per als autobusos de 18 metres de 800.000 euros i de 600.000 euros per als busos de 12 metres.

Terminis d’adjudicació i entrega dels autobusos

Pel que fa als terminis d’adjudicació i entrega del material, el màxim responsable de l’EMT ha avançat que “després de la seva aprovació aquest dijous i la seva publicació al BOIB i al Diari Oficial de la Unió Europea, s’obrirà un termini d’un mes perquè les empreses interessades presentin els seus projectes i ofertes i un segon mes perquè l’EMT revisi les condicions i esculli les empreses més adequades. Un cop seleccionades les empreses, s’obrirà un període de negociació de les ofertes durant un mes, per la qual cosa esperam que pel juny puguin estar adjudicades les partides dels lots, de manera que entre el setembre i el desembre del 2026 els nous autobusos elèctrics ja podrien estar circulant pels carrers de Palma”.

Centre ECO/EMT Palma

El tinent de batle de Mobilitat, Toni Deudero, ha ressenyat que el Consell d’Administració de l’EMT celebrat aquest dijous també ha donat el vistiplau a la contractació de les obres d’asfaltat de la seu lògica de la futura ECO/EMT al Polígon de Son Rossinyol que acollirà tota la flota d’autobusos elèctrics. Amb aquesta actuació s’avança cap al gran projecte que culminarà a consolidar una EMT electrificada i sostenible.
Actualment, la cotxera de l’EMT-Palma situada al Coll d’en Rabassa compta amb una superfície aproximada de 30.000 m² amb espais per a aparcar, netejar, carregar de combustible i mantenir una flota d’uns 150 autobusos, encara que actualment s’estan mantenint prop de 250 vehicles.
“El nou centre posicionarà l’empresa municipal de transports de Palma com un referent en infraestructures electrificades, situant la sostenibilitat al centre de les seves operacions. L’objectiu de l’EMT-Palma és aprofundir en la reducció de l’impacte mediambiental de la mobilitat i facilitar la transició cap a una empresa verda i energèticament sostenible”, ha conclòs Deudero.

Data darrera modificació: 6 de març de 2025