Publicador de continguts


L'Ajuntament de Palma ofereix el lloguer temporal d'espais de feina a baix cost


12 / de febrer / 2013

Mateo Isern ha visitat avui el nou espai de coworking de PalmaActiva

Palma, 12 de febrer de 2013.- El batle de Palma, Mateo Isern, i la regidora delegada de l'Àrea de Comerç, Treball i Joventut, Esperanza Crespí, han visitat avui el Centre d'Empreses de PalmaActiva, que des del passat 7 de gener ofereix l'innovador sistema de coworking, una forma de treball basada en la comunicació directa entre professionals i empresaris de diferents sectors econòmics. "L'Ajuntament posa a l'abast dels ciutadans de Palma aquest local, amb 20 llocs de feina, amb un preu setmanal de 14,53 € o mensual de 62,29€, per a ajudar als emprenedors que vulguin posar en marxa una empresa", ha explicat el primer edil. El batle ha visitat aquest local de coworking, que compta amb 20 llocs de feina distribuïts en 204 m² i amb una sèrie d'espais comuns per a facilitar la interrelació dels usuaris: zona de benvinguda, sala de reunions per a 15 persones, zona de descans i cuina, zona de taquilles... Els usuaris compten també amb connexió a Internet ADSL i Wi-Fi.

El Centre d'Empreses de l'Ajuntament de Palma té en l'actualitat 24 empreses instal.lades als seus locals. "Aquestes 24 empreses i 40 emprenedors són per a nosaltres el millor exemple que estam fent feina útil per als ciutadans, ajudant a crear empreses i llocs de feina". Isern ha afegit que aquesta iniciativa recolza dues promeses del seu programa electoral: potenciar el Centre d'Empreses com a centre de treball d'economia creativa (noves tecnologies, comunicació, audiovisuals, arquitectura, enginyeries) i impulsar infraestructures per a joves empresaris i emprenedors amb lloguers assequibles".

Mateo Isern, que ha aprofitat la visita per a saludar les empreses que s'han instal.lat recentment als locals, ha explicat que per a accedir a l'espai de coworking s'estableix un sistema de convocatòria oberta de forma permanent, que permetrà la presentació de sol.licituds de forma contínua. "El sistema és àgil, l'empresari pot tenir assignat el seu espai de feina en una setmana des que fa la sol.licitud", ha apuntat el primer edil.

Durant els seu recorregut pel Centre d'Empreses, Isern ha aprofitat per a visitar el Centre de Formació de PalmaActiva, que l'any passat va impartir 233 cursos als quals van assistir 3.144 alumnes. Isern ha explicat que l'oferta formativa de PalmaActiva abasta accions formatives pròpies de curta durada (càpsules formatives de dues hores) i altres accions de més durada, prioritzant les noves tecnologies i tot el relacionat amb els sectors emergents, les noves ocupacions i les tecnologies de la informació així com el sector del comerç i la restauració.

DADES PRINCIPALS

Data d'obertura: 7 de gener de 2013

Metres quadrats de l'espai: 204 m² distribuïts en tres nivells

Nombre de taules: 20

Nombre de taules ocupades a dia d'avui: 8

Terminis d'estada: mínim 1 setmana (de dilluns a dissabte) - màxim 18 mesos.

Horari: de dilluns a dissabte (feiners) de 8 a 20 h

Preu mensual: 51,48 € + IVA = 62,29 €

Preu setmanal: 12,01 € + IVA = 14,53 €

OCUPACIÓ DEL CENTRE D'EMPRESES

Despatxos: 7 de 7

Locals: 9 d'11

Coworking: 8 de 20

Total: 24 projectes i 40 emprenedors

SERVEIS COMPLEMENTARIS

Serveis complementaris: . Zona de benvinguda. . Sala de reunions per a 15 persones. . Servei de connexió a internet ADSL + Wi-Fi . Subministraments d'aigua i llum. . Aire condicionat fred/calor. . Zona de descans i cuina . Servei de neteja. . Zona de taquilles

QUI POT ACCEDIR A L'ESPAI DE COWORKING DE PALMAACTIVA

Es poden presentar totes les activitats que siguin o puguin ser viables des d'un punt de vista comercial i econòmic, i versin sobre qualsevol activitat que sigui lícita i ètica, donant preferència al sector d'economia creativa (noves tecnologies, disseny, comunicació, audiovisuals, arquitectura, enginyeria...).

No poden accedir al l'espai de coworking els projectes i les activitats que no siguin compatibles amb la llicència d'activitat de l'espai o amb el règim d'usos de la zona i les condicions de l'immoble al qual sol.liciten accedir.

Tampoc no hi poden accedir els projectes que tinguin com a activitat principal l'emmagatzematge, la distribució de mercaderies, la distribució comercial, els serveis de call center, els serveis de formació i tots els assimilats als anteriors.

COM S'HI POT ACCEDIR?

Per a accedir a l'espai de coworking s'estableix un sistema de convocatòria oberta de forma permanent, que permet la presentació de sol.licituds de forma contínua. Les sol.licituds es valoraran individualment i a aquelles que obtinguin la puntuació mínima exigida se'ls adjudicaran els espais sol.licitats per ordre de puntuació obtinguda i preferència triada per l'usuari. Aquest sistema es caracteritza per la seva agilitat: quan es fa la sol.licitud en un període màxim de 4 dies es convoca a l'entrevista.

REQUISITS

Professionals i empresaris en actiu, ja siguin persones físiques o jurídiques, amb menys de 5 anys d'alta fiscal en el moment de la presentació de la sol.licitud o més de 5 anys d'alta fiscal sempre que acreditin un resultat econòmic negatiu en el darrer exercici fiscal.

TERMINIS D'ESTADA

Mínim 1 setmana (de dilluns a dissabte) Màxim 18 mesos. Els coworkers tenen preferència per a ocupar els locals del Centre d'Empreses. HORARI de dilluns a dissabte (feiners), de 8 a 20h.

Data darrera modificació: 13 de març de 2023