Publicador de continguts


L'Ajuntament de Palma inicia l'expedient de contractació dels serveis postals del consistori


10 / de maig / 2023

Palma, 10 de maig de 2023.- La Junta de Govern ha començat avui l'expedient per a la contractació dels serveis postals generats per l'Ajuntament de Palma. Es tracta de dos lots, el primer, d'aquelles comunicacions generades pel consistori amb destinació al municipi de Palma, mentre que el segon lot fa referència als serveis postals de l'Ajuntament, però que tenen destinació universal.

El contracte, que tindrà una durada de quatre anys, té un import de 15.576.725 euros. Val a dir que s'ha incrementat el pressupost màxim de licitació per a adequar-lo al volum actual d'objectes postals generats pel consistori, així com per a assumir l'increment de les tarifes actuals fixades per l'operador designat per l'Estat per a la prestació del Servei Postal Universal.

Els plecs aprovats avui incorporen canvis respecte dels anteriors, entre els quals destaca l'obligació de l'empresa que resulti adjudicatària del lot 1 de subrogar tots els treballadors de l'anterior contracte (CI Postal), complint així amb l'article 130 de la Llei 9/2017, de contractes del sector públic. El llistat de treballadors a subrogar consta de 36 treballadors. S'han fixat també requisits més exigents amb relació a la plantilla mínima de treballadors i el nombre mínim de vehicles per al lot 1, així com per al mínim d'oficines obertes al públic. S'exigeix també un sistema informàtic de control que permeti a l'Ajuntament conèixer els detalls i l'estat de les notificacions administratives.

El document, a més, inclou la impressió, el plegat, segellat i ensobrat de part de les notificacions en paper, pel que fa als dos lots. S'exigeix una millor atenció a la ciutadania, atès que s'hi inclou que l'adjudicatari ha de disposar d'un servei d'atenció al client mitjançant: telèfon, correu electrònic, a més de l'increment en el nombre d'oficines obertes al públic.

Així mateix, s'han reformulat les penalitats per incompliments i compliments defectuosos amb una redacció més clara. S'hi inclouen les penalitats per incompliment massiu i continuat amb la possibilitat de contractar una auditoria externa de comprovació de compliment. S'hi han reformulat les causes de resolució i s'hi ha inclòs que tindrà la consideració de greu la comissió de fets declarats delictius per sentència judicial ferma i l'incompliment de terminis màxims establerts al contracte per al primer intent de notificació durant dos mesos consecutius o durant tres mesos alternatius evidenciats en els informes mensuals de tendència.

Per tal de vetlar pel compliment del contracte, aquest estarà sotmès a la vigilància de la comissió de seguiment aprovada per Junta de Govern.

A banda d'això, s'hi ha inclòs la possibilitat d'obtenir punts addicionals si es disposa d'un sistema de geolocalització que permeti identificar les coordenades de la ubicació exacta de l'entrega.

S'amplia en un dia el termini màxim exigit per a efectuar el primer intent de notificació, atès que s'ha comprovat que l'exigit als anteriors plecs no resultava viable, i s'hi han afegit les obligacions en matèria de protecció de dades personals de l'adjudicatari com a encarregat del tractament. La tramitació de l'expedient d'aquesta nova contractació es farà amb caràcter d'urgència.

Data darrera modificació: 18 de maig de 2023