L'Ajuntament de Palma i el Col·legi d'Administradors de finques signen un conveni per prestar assessorament gratuït a Son Gotleu en matèria de comunitats de veïnats - Comunicació i Premsa
L'Ajuntament de Palma i el Col·legi d'Administradors de finques signen un conveni per prestar assessorament gratuït a Son Gotleu en matèria de comunitats de veïnats
Els objectius són donar a conèixer als veïns les normes de convivència i potenciar la integració
El compromís de l'Ajuntament de Palma amb Son Gotleu es materialitza en altres actuacions coordinades per a fomentar la convivència i la conscienciació en matèria de neteja, reciclatge i manteniment d'espais comuns.
Palma, 30 d'octubre de 2012.- La regidora del districte Llevant de l'Ajuntament de Palma, Antònia Fornari, i el president del Col.legi Oficial d'Administradors de Finques de les Illes Balears, Pedro Mayol, han signat avui un conveni de col.laboració gràcies al qual es desenvoluparà un servei gratuït d'assessorament en matèria de comunitat de propietaris a les entitats ciutadanes, comunitats de veïnats i propietaris de la barriada palmesana de Son Gotleu, amb l'objectiu de donar a conèixer als veïns les normes de convivència i potenciar la integració.
Antònia Fornari ha explicat que l'Ajuntament de Palma posarà a disposició d'aquest programa d'assessorament les dependències municipals a la barriada de Son Gotleu, en concret, el Casal de Barri de Son Gotleu i l'oficina del Districte de Llevant a Son Gotleu, i ha volgut agrair en nom del batle de Palma, "la total predisposició i col.laboració del president del Col.legi Oficial d'Administradors de Finques per a dur endavant aquest servei". Per part del Col.legi Oficial d'Administradors de Finques de les Illes Balears, es prestarà el servei d'atenció i assessorament gratuït, a qualsevol entitat ciutadana, comunitat de veïnats i propietaris o ciutadà de Son Gotleu. Els administradors de finques es desplaçaran a les dependències municipals del Casal de Barri de Son Gotleu i/o a l'oficina del Districte de Llevant, en funció del nombre d'assistents.
El president del Col.legi Oficial d'Administradors de Finques de les Illes Balears, Pedro Mayol, ha explicat que "la periodicitat serà mensual, amb una durada de 2 hores mensuals, desglossades en 20 minuts d'atenció i assessorament general i la resta de temps serà atenció individual personalitzada als interessats".
Mentre duri la vigència d'aquest Conveni, des de l'Ajuntament de Palma es donarà difusió a la tasca del Col.legi Oficial d'Administradors de Finques de les Illes Balears.
La regidora del districte Llevant de l'Ajuntament de Palma, Antònia Fornari, ha indicat que segons el diagnòstic social i comunitari de Son Gotleu que ha realitzat l'Ajuntament de Palma en aquesta barriada, un dels principals problemes de convivència entre els veïnats s'origina en les diferents finques o edificis, a causa de la antiguitat dels habitatges, la tipologia de les construccions (amb passatges particulars), la manca de comptadors individuals, així com la sobreocupació dels habitatges.
També el desconeixement general de la llei, normativa i ordenança municipal, amb major incidència en població estrangera, provoquen conflictes que dificulten la convivència a la barriada de Son Gotleu.
Una de les mesures adoptades dins el marc de la Comissió Tècnica Municipal, que revisa tots els projectes municipals que hi ha en marxa a Son Gotleu, era precisament la de donar informació i assessorament sobre el funcionament de les comunitats de veïnats i propietaris amb l'objectiu de sensibilitzar per a explicar les normes de convivència i potenciar la integració.
La regidora del districte Llevant de l'Ajuntament de Palma, ha assegurat que "el compromís de l'Ajuntament de Palma amb Son Gotleu es materialitza en altres actuacions coordinades per a fomentar la convivència i la conscienciació en matèria de neteja, reciclatge i manteniment d'espais comuns".
Data darrera modificació: 13 de març de 2023