Publicador de continguts


L'Ajuntament contractarà l'empresa Correos perquè es faci càrrec de les notificacions


17 / de març / 2023

L'empresa Correos es farà càrrec de les notificacions de l'Ajuntament de Palma a partir del pròxim 1 d'abril. Així ho han explicat avui el regidor de Justícia Social, Feminisme i LGTBI+, Alberto Jarabo. El pròxim 31 de març finalitza la pròrroga ordinària del contracte administratiu amb Correo Inteligente Postal.

Segons el regidor Alberto Jarabo, el canvi a Correos s'explica com una decisió amb la qual "volem assegurar i garantir a la ciutadania de Palma que aquestes notificacions s'entreguen tant en el temps que nosaltres decidim que s'han d'entregar, com esvair qualsevol dubte possible com els que s'havien generat amb l'empresa que fins ara realitzava aquest servei".

Recordem que el passat 7 de setembre es va aprovar aquesta pròrroga amb l'actual empresa licitatòria per un període de sis mesos, un temps en què es preveia licitar i adjudicar el nou contracte. La necessitat d'adequar els plecs al volum actual de notificacions i el reajustament de preus i serveis han endarrerit aquesta licitació, que es preveu que estigui adjudicada a finals de juny.

El consistori ha optat per no prorrogar més l'actual contracte amb Correo Inteligente Postal i sol.licitar la prestació de serveis a Correos, de conformitat amb el que estableix la Llei 43/2010, de 30 de setembre, que considera la Societat Estatal de Correus i Telègrafs com operador designat per l'Estat per a prestar el servei postal universal.

Aquest contracte fa referència al lot 1, que correspon als serveis postals generats per l'Ajuntament amb destinació al municipi de Palma. Això inclou la impressió, plegat, segellat i ensobrat de les notificacions en paper amb destinació al municipi de Palma, així com la prestació dels serveis postals tradicionals amb impressió i ensobrat de les notificacions electròniques no rebudes per aquelles persones físiques que no estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració al municipi de Palma.

Recordem que Correos ja es fa càrrec del lot 2 de les notificacions, això són totes aquelles que tenen destinació universal, excepte el municipi de Palma.

El volum previst que assumirà amb la incorporació d'aquest lot és d'uns 30.000 enviaments mensuals dins el nostre municipi, segons els càlculs fets prenent com a referència les notificacions tramitades l'any passat. Aquest contracte tindrà una durada prevista de tres mesos i un cost de --- euros.

Nou contracte de notificacions

Recordem que els plecs del nou contracte de notificacions del consistori, que es troben en aquests moments en fase de licitació, incorporen novetats i canvis respecte dels anteriors:

  • S'han fixat requisits més exigents amb relació a la plantilla mínima de treballadors i el nombre mínim de vehicles.
  • S'ha incrementat el pressupost màxim per a adequar-lo al volum actual d'objectes postals.
  • Inclouen la impressió, plegat, segellat i ensobrat de part de les notificacions en paper així com la prestació del servei postal tradicional amb impressió i ensobrat de les notificacions electròniques no rebudes de les persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració. Una tasca que, fins ara es tenia contractada a l'IMI.
  • S'hi ha inclòs la possibilitat de disposar d'un sistema de geolocalització que permeti identificar les coordenades de la ubicació exacta d'entrega.
  • S'ha ampliat en un dia el termini màxim exigit per a efectuar el primer intent de notificació.
  • L'adjudicatari ha de disposar d'un servei d'atenció al client.
  • S'han reformulat les penalitats per incompliment i incompliments defectuosos.
  • Es crearà una comissió de seguiment del contracte per tal de millorar-ne el control.

Data darrera modificació: 18 de maig de 2023