L'Ajuntament aposta per la formació i l'especialització dels Bombers de Palma - Comunicació i Premsa
L'Ajuntament aposta per la formació i l'especialització dels Bombers de Palma
El regidor de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament de Palma, Guillermo Navarro, el director general de Seguretat Ciutadana, Enrique Calvo i el Cap de Bombers de Palma, Manuel Nieto, han presentat avui en roda de premsa la memòria del Cos de Bombers de Palma de 2.010.
Durant la presentació, el regidor de Seguretat Ciutadana ha destacat la importància de la formació "el puntal del Cos de Bombers i un dels punts que potenciarem i que ja s'ha començat en els dos mesos que duim". Per això, Guillermo Navarro ha anunciat que durant l' any 2011 es duplicaran les hores de formació. De fet en els mesos que duim de 2011 ja s'ha realitzat més formació que durant tot l'any 2010.
El regidor de Seguretat Ciutadana ha assegurat que el Cos de Bombers "necessita de formació i actualització constant, atès que s'han d'enfrontar cada dia amb un problema nou, per això han d'estar ben preparats i capacitats, i la única forma de fer-ho és amb una bona formació".
Guillermo Navarro ha anunciat que ha donat la instrucció perquè aquesta formació sigui més intensa i s'actualitzi més i també s'especialitzi. L'Ajuntament es troba cada vegada problemes més complexes, que els Bombers han de solucionar. Això significa especialització, "tant a nivell de formació de personal com d'utilització maquinària. Tenim uns elements que ens permeteixen que ens permeteixen donar un servei molt important : escales, autobombes, sistemes auxiliars i que precisen de formació específica».
Principals dades de la memòria de l'any 2010
- Disminució de les sortides respecte a l'any 2009 en un 15% (4036, enfront de 4748) i augment significatiu en el nombre d'incendis (un 6,32%).
- Els serveis més nombrosos, amb un 55,40% del total, han estat els auxilis i rescats.
- Quant a la tipologia, es pot veure que els incendis més nombrosos són, en contenidors d'escombraries, habitatges i rostolls.
- En auxilis i rescats cal destacar els accidents de trànsit i l'actuació en estintolaments i apuntalaments de tot tipus.
- Cal destacar la col.laboració amb els Bombers del Consell, amb un total de 57 sinistres a altres municipis gestionats en 2010 . Tenim a disposició, a part dels efectius, les escales automàtiques que necessiten.
Evolució en el temps d'aquest tipus de sortides és el següent: (Nº de sinistres per any) :
año | Nº siniestros |
1998 | 95 |
1999 | 74 |
2000 | 82 |
2001 | 183 |
2002 | 133 |
2003 | 134 |
2004 | 263 |
2005 | 249 |
2006 | 307 |
2007 | 502 |
2008 | 97 |
2009 | 118 |
2 | 57 |
- Des de l'any 2008 l'Ajuntament de Palma no té conveni amb el Consell Insular de Mallorca.
- Temps de resposta: és pràcticament el mateix dels darrers anys, amb un temps de resposta mig de 7 minutos i 8 segons. És un temps més que acceptable, millor que altres capitals, però la tendència ha de ser el treballar perquè vagi disminuint el màxim possible. Per a la seva confecció només es tenen en compte els sinistres al terme municipal de Palma.
Dades de 2011
- Pel que fa als sinistres de 2.011, fins ara el previsible és que els números seran molt semblants als de 2010. Cal destacar l'augment en la formació (que no ve reflectit), i el de maniobres (que sí que ho està).
Documents
Data darrera modificació: 23 de març de 2023