EMAYA estén la seva campanya per a fomentar el reciclatge als autobusos de l'EMT - Comunicació i Premsa
EMAYA estén la seva campanya per a fomentar el reciclatge als autobusos de l'EMT
7 línies de la companyia municipal de transports llueixen des d'avui i fins a la primera setmana de març missatges de conscienciació a la seva carrosseria
Aquesta acció no ha tingut cap cost per a l'Ajuntament de Palma
Palma, 28 de gener de 2013.- El tinent de batlia de Medi Ambient i president d'EMAYA, Andreu Garau, ha presentat aquest matí la campanya de conscienciació ciutadana sobre el foment del reciclatge promoguda per aquesta empresa municipal amb la col.laboració amb l'EMT i Ecoembes, organització sense ànim de lucre que gestiona la recuperació i el reciclatge dels envasos de plàstic, les llaunes i els brics (contenidor groc) i els envasos de cartó i paper (contenidor blau) a tot Espanya.
Aquesta campanya consisteix en el vinilat dels autobusos que cobreixen les línies 5 (Rafal Nou - Son Dureta), 6 (Polígon de Llevant - Can Valero), 7 (Son Rapinya - Son Gotleu), 10 (Son Cladera - la Indioteria) , 12 (Son Sardina - Polígon de Llevant), 29 (Moll Vell - Son Espases) i 46 (circular Gènova - Sant Agustí - Palma) amb llegendes orientades a conscienciar la ciutadania dels avantatges derivats d'una correcta separació en origen dels residus de paper/cartó i envasos lleugers i brics per al seu posterior reciclatge. Aquesta campanya, amb cost zero per a l'Ajuntament de Palma i finançada per Ecoembes, finalitzarà la primera setmana de març i se suma a altres iniciatives de conscienciació ciutadana impulsades des d'EMAYA com el programa "EMAYA a l'escola", un dels continguts del qual està enfocat al coneixement i les utilitats dels residus entre els nins i joves en edat escolar, i l'emissió en televisió d'anuncis sobre els avantatges del reciclatge. Andreu Garau, qui a la presentació de la campanya ha estat acompanyat pel gerent de l'EMT, Juan Iglesias, ha destacat el factor "dinàmic" d'aquesta acció gràcies als vehicles de la companyia de transports per a millorar la seva incidència entre la ciutadania i augmentar les xifres de recollida selectiva a Palma.
En aquest sentit, Garau ha recordat que prenent com a referència l'any 2010, la recollida selectiva d'envasos lleugers i brics i vidre va augmentar un 10% i un 5%, respectivament, mentre que la recollida de paper/cartó va experimentar un descens del 15%, que ha atribuït un menor consum. "Es consumeix menys paper i cartó, d'una banda imaginam que a causa de la crisi i, per una altra, pel fet que de cada vegada més es fan servir més mitjans electrònics en substitució del paper".
El president d'EMAYA també ha destacat que "quan al ciutadà l'hi poses fàcil, la resposta és molt més gran". En aquest sentit, ha comentat que "allà on tenim totes les fraccions unificades en les bateries de contenidors soterrats la taxa de reciclatge és del 30% mentre que la mitjana de tota la ciutat supera lleugerament el 11%. Aquest percentatge obtingut en els punts de contenidors soterrats ens situa per sobre de la mitjana espanyola". Garau també ha donat a conèixer que durant l'any 2012 EMAYA va recollir 6.239 tones de vidre, 4.508 tones d'envasos lleugers i 11.277 tones de paper/cartó, la qual cosa suposa un +2,81%, +4,87% i un -7,74% respectivament prenent com a referència l'any 2011.
Data darrera modificació: 13 de març de 2023