Publicador de continguts


Els serveis de l'EMT Palma obtenen una avaluació d'un 8,6 a les enquestes realitzades als usuaris a les parades


4 / d’agost / 2022

Aquesta és puntuació més alta que s'atorga en la darrera dècada i destaca la puntuació per sobre del 9 a aspectes com la puntualitat, la seguretat, el confort amb el renou o la temperatura

El 55% de les persones usuàries que han realitzat les enquestes utilitzen el bus habitualment i un 44% ho fa diàriament

Dalmau: "Aquest resultat és el millor resultat de la història de l'EMT de Palma des que feim enquestes"

Palma, 4 d'agost de 2022.- El tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, juntament amb el gerent de l'EMT Palma, Mateu Marcús, han explicat avui el resultat de les enquestes que realitza l'EMT amb l'objectiu d'anar renovant els certificats de qualitat.

Aquestes enquestes es realitzen a les parades de bus en horari de matí i horabaixa i mitjançant intervencions del denominat "client misteriós" a l'interior dels busos per a avaluar de forma contínua el grau de satisfacció de les persones usuàries.

En total enguany s'han realitzat 622 enquestes a les parades de bus a les quals es demanava a les persones usuàries una valoració de l'1 al 10 sobre diferents ítems. Aquestes enquestes posteriorment són revisades per AENOR en el marc de la renovació anual de les auditories de qualitat. A més de les 622 enquestes es realitzaren un total de 225 visites del denominat sistema de "client misteriós".

Valoració dels usuaris habituals del transport públic

Dalmau ha destacat que aquests són els millors resultats que s'han obtingut en la darrera dècada. "És el millor resultat de la història de l'EMT des que feim enquestes", ha explicat.

El tinent de batle ha remarcat la validesa de les dades obtingudes, ja que el 55,56% dels enquestats són usuaris habituals del bus i el 44,6% empren el servei de bus diàriament. "Són dades que tenen un valor objectiu; el 44% dels enquestats empren el bus una vegada al dia i quasi el 40% empren el transport públic com a transport general", ha dit Dalmau, que ha agraït la feina i la vocació de servei públic que demostra diàriament l'empresa.

Dalmau ha destacat que els usuaris enquestats són majoritàriament usuaris habituals i un 40% són usuaris diaris. "Un 75% empren el bus perquè és una alternativa real als desplaçaments que van a la ciutat, un 39,22% com a mitjà de transport general i un 36,6% per a desplaçaments d'oci i esport", ha dit.

Per a poder ser revisades per AENOR, les enquestes les ha d'haver fetes una empresa externa, independent de l'EMT.

Així, es va demanar sobre ítems com l'amabilitat, la freqüència, la il.luminació o la informació rebuda per part del conductor i es va obtenir una valoració mitjana d'un 8,6, la nota més alta que ha obtingut en aquests processos d'avaluació l'EMT durant els darrers anys. Cal recordar que l'any 2020 l'EMT va obtenir un 8,5 en aquestes enquestes i en edicions anteriors la mitjana estava entorn del 7,9 i el 8,1.

Alguns ítems, com la il.luminació, la seguretat, la puntualitat o la temperatura han rebut una valoració mitjana superior al 9.

Ítems enquestes

Valoració

Amabilitat

8,9

Freqüència

8,2

Il.luminació

9.3

Informació conductor

8.9

Informació oficina

7.1

Informació parades

8.7

Neteja parades

7.5

Neteja vehicles

8.0

Puntualitat

9.2

Confort amb el renou

9.7

Seguretat

9.9

Seients disponibles

7.7

Temperatura

9.8

De forma paral.lela i emmarcat també en els processos de renovació dels certificats de qualitat, l'EMT Palma ha realitat un total de 225 intervencions del denominat client misteriós a les parades i dins els busos a través d'una empresa externa i amb la revisió d'AENOR.

A través d'aquestes intervencions s'avaluen diferents ítems relatius al servei com ara la il.luminació de les parades, els panells electrònics, la identificació del vehicle, la neteja exterior del bus, entre d'altres:

Client misteriós

Valoració

Neteja parades

7.2

Informació parades

8.8

Il.luminació parades

9.6

Panell electrònic parada

9.9

Identificació vehicle

9.9

Neteja exterior bus

9.4

Neteja interior bus

9.3

Mesures covid

9.2

Bus atura bé

10.0

Confort pujada

9.9

Confort trajecte

9.9

Confort baixada

9.9

Temperatura

9.9

Volum SIENA (sistema d'anunci de parades)

6.6

Confort amb el renou

9.8

Anses de seguretat

10.00

Barres de seguretat

10.00

Rampa

8.5

Data darrera modificació: 6 de març de 2023