Publicador de continguts


El primer bus d'hidrogen de l'EMT Palma ja està a punt


1 de febrer de 2023

El tinent de batle de Mobilitat, Francesc Dalmau, i el gerent de l'EMT Palma, han conegut de primera mà el prototip que es fabrica a la ciutat polonesa de Poznań

Dalmau: "Palma esdevé una ciutat pionera i serà la segona ciutat espanyola que rep busos d'hidrogen gràcies al projecte Green Hysland Mallorca"

L'EMT Palma incorporarà de forma progressiva cinc busos d'hidrogen, que s'integren dins la segona fase de renovació de la flota de busos, que sumarà 65 vehicles nous

Palma, 1 de febrer de 2023.- El tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, juntament amb el gerent de l'EMT Palma, Mateu Marcús, han conegut de primera mà el primer prototip de bus d'hidrogen que arribarà a Palma les pròximes setmanes i que s'està fabricant a la ciutat polonesa de Poznań, a la fàbrica de Solaris.

Aquest nou tipus de bus farà que Palma sigui la segona ciutat de l'Estat, després de Barcelona, que incorpori l'hidrogen verd zero emissions cent per cent elèctric gràcies al projecte europeu Green Hysland Mallorca, que genera hidrogen a partir de les plaques fotovoltaiques situades a Lloseta que generen hidrogen verd.

En aquest sentit, Dalmau ha valorat la integració d'aquest tipus de busos a la flota de l'EMT Palma. "Feim una passa més en l'aposta per la mobilitat sostenible i Palma serà una ciutat pionera pel que fa a l'ús d'energies zero emissions al transport públic. A més, hem pogut comprovar que són vehicles més amables per als usuaris, ja que no fan renou i integren sistemes de frenada nous", ha explicat.

L'adquisició d'aquests cinc nous busos de 12 metres, que es va licitar per un import de 4.832.135 euros, IVA inclòs, està finançada pel Govern a través de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius i ha estat inclosa dins el projecte europeu Green Hysland, de desenvolupament d'ecosistemes d'hidrogen a Mallorca, i s'emmarca en els objectius de lluita contra el canvi climàtic per a 2050 perquè Mallorca sigui un referent europeu en matèria d'energies zero emissions. Així mateix, aquest projecte ha rebut finançament a través de l'IDAE (Institut per a la Diversificació i l'Estalvi d'Energia) del Ministeri per la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic en el marc del programa Moves Projectes Singulars.

Cal recordar que la marca Solaris, propietat de l'empresa espanyola CAF, amb fàbrica a la ciutat polonesa de Poznań, va ser la que va guanyar la licitació dels cinc nous busos d'hidrogen que s'incorporaran a l'EMT Palma durant els pròxims mesos.

Segona fase de renovació de la flota de l'EMT Palma

Aquests vehicles seran els primers d'hidrogen que la marca Solaris posarà en funcionament a Espanya i tenen com a principal avantatge el fet no generar emissions i ser més silenciosos, creant una experiència molt més amable a l'usuari gràcies al sistema de tracció interior amb una conducció més suau. Així mateix, els nous busos d'hidrogen disposen d'un sistema de frenat regeneratiu que permet que recuperin energia i que les bateries es puguin carregar a cada frenada i aturada en parada.

Els nous busos d'hidrogen formen part de la segona fase de renovació de la flota de vehicles de l'EMT Palma, que està incorporant de forma progressiva fins a 65 vehicles nous. Una vegada hagi culminat la segona fase de la renovació de vehicles l'EMT Palma haurà renovat més d'un 90% de la seva flota des de 2015.

Data darrera modificació: 18 de maig de 2023