Publicador de continguts


El nou carril bus-taxi dels carrers Caro i Teodor Llorente


2 de desembre de 2010

.L'actuació donarà més fluïdesa a les línies 3, 5, 7, 20 i 46 i permetrà millora les seves freqüències

.Al tram per on discorre el carril bus-taxi s'ha ampliat la voravia en més d'un metre i s'ha fet accessible

.Per evitar molèsties als veïns i veïnes de la zona, es pot aparcar al carril bus-taxi entre les 21.00 i les 08.00 hores del matí

.S'han habilitat per primera vegada a Palma línees de detenció avançada per a motos als semàfors ubicats a la cruïlla de Caro amb l'avinguda Argentina i a la cruïlla del carrer Teodor Llorent amb el passeig Mallorca


L'Ajuntament de Palma ha habilitat a un tram del carrer Caro i al carrer Teodor Llorente un nou carril bus-taxi que millora el servei que ofereixen l'Empresa Municipal de Transports (EMT) i els taxistes i, per tant, es pot donar un millor servei a la ciutadania. Les obres per a la seva habilitació varen començar el passat mes d'agost i el carril bus-taxi va començar a funcionar el passat dilluns.


El carril bus-taxi s'ha senyalitzat al costat dels números senars entre el número 13 del carrer Caro (després del carrer Soler) i fins a la cantonada amb el Passeig Mallorca, ja al carrer Teodor Llorente. L'EMT ha triat aquest tram perquè, després d'Avingudes, és el que registra una major circulació d'autobusos amb 22 busos cada hora, xifra que suposa que cada 2,7 minuts hi passi un bus.


Aquesta actuació permet donar més fluïdesa a les línies 3 (Pont d'Inca-Illetes), 5(Rafal Nou-Son Dureta), 7 (Son Rapinya-Son Gotleu), 20 (Sant Agustí-Son Espases) i 46 (Gènova Sant Agustí), que disposaran de millors freqüències. Aquestes cinc línees varen traslladar durant 2009 18.819.225 passatgers i són aquelles que, any rere any, registren un major número d'usuaris.


Aparcament pel vespre


L'habilitació del carril bus-taxi ha suposat l'eliminació de les places d'aparcament d'aquest tram, que fins ara estaven regulades per l'ORA com a zona 0-0 i a on la targeta anual per a residents no era vàlida. Les places d'estacionament en aquesta zona s'utilitzaven majoritàriament de vespre.


Per evitar molèsties als residents es permetrà aparcar al carril bus-taxi en horari nocturn, en concret entre les 21.00 i les 08.00 hores, com s'ha senyalitzat. Serà el primer carril bus-taxi d'aquestes característiques a les Balears.


Adequació del carrer


A més de la senyalització del carril bus-taxi, també s'ha ampliat la voravia dels números senars per, d'aquesta manera, donar més espai al vianant. Així, l'anterior voravia, que tenia 2 metres, ha passat a tenir 3,20 metres i és accessible. També s'han soterrat els contenidors i s'ha asfaltat el carrer. A més, s'ha sembrat una nova alineació arbòria al carrer Teodor Llorente i s'instal.laran vuit jardineres al tram del carrer Caro. Aquesta actuació l'ha executat l'àrea d'Infraestructures i ha tingut un pressupost de 104.000 euros.


Millores a la parada de l'EMT


L'ampliació de la voravia ha permès millorar la parada que l'EMT té al carrer Caro, una les aturades amb més usuaris de Palma. Ara, s'hi ha instal.lat una marquesina doble amb quatre seients que, a més, és accessible.


Creació d'una línea de detenció avançada per a motos


Aprofitant la millora que s'ha dut a terme al carrer, s'han senyalitzat dues línees de detenció avançada per a motos, una a la cruïlla del carrer Caro amb l'avinguda Argentina i l'altra a la cruïlla del carrer Teodor Llorente amb el passeig Mallorca.,Són les primeres de Palma. Aquesta actuació permetrà a les motos situar-se per davant de la resta de vehicles en aquest semàfor. Aquest sistema millora la visibilitat d'aquells que circulen amb moto i permet a les motos disposar d'un marge major perquè realitzin les seves maniobres. Els propers mesos es senyalitzaran línees de detenció per a motos a diferents punts de les Avingudes.


Millora al carril bus-taxi d'Avingudes


El passat mes de juliol es va executar una millora a un tram del carril bus-taxi d'Avingudes. Es tracta del tram de l'Avinguda Alexandre Rosselló situat entre el carrer Bisbe Joan Maura i la Plaça d'Espanya. En aquesta zona, s'havien detectat problemes en el gir cap al carrer Marqués de la Fontsanta, ja que els vehicles que volien girar havien de travessar el carril bus, circumstància que dificultava la circulació dels autobusos.


La solució adoptada va consistir a desplaçar el carril bus-taxi cap a l'esquerra, fet que ha possibilitat la creació d'un carril de circulació al costat de la voravia destinat en exclusiva al gir cap a la dreta, de manera que ara, els cotxes que han de girar cap a Marqués de la Fontsanta, no han d'envair el carril bus-tax. D'aquesta manera, desapareix el problema i es millora la fluïdesa de les línees que circulen per aquest tram.


El nou carril bus-taxi dels carrers Caro i Teodor Llorente


D'esquerra a dreta, Salvador Canudas, president de l'associació Indústria Mallorca; el regidor de Mobilitat, Jose Hila; la directora general d'Infraestructures, Virgínia Abraham, i la gerent de l'Empresa Municipal de Transports, Fuensanta París.

Data darrera modificació: 23 de març de 2023