El nivell de resolució de les demandes rebudes per Cort en el mes de maig va arribar al 98,7% - Comunicació i Premsa
El nivell de resolució de les demandes rebudes per Cort en el mes de maig va arribar al 98,7%
La majoria de les sol.licituds dels ciutadans es varen realitzar a través del canal telemàtic, superant el registre telefònic
Palma, 7 de juny de 2013.- La Regidoria de Funció Pública i Interior, que dirigeix Irene San Gil, ha presentat l'Informe de recepció i gestió de demandes municipals de serveis (DMS), corresponent al mes de maig, que inclou totes les àrees municipals. L'informe constata que el nivell de resolució de les 747 demandes registrades ha augmentat fins a aconseguir el 98,7%. És la Policia local la que acumula un major nombre de demandes, amb un 62% del total.
L'informe destaca que al llarg del mes passat es varen registrar un total de 747 demandes, de les quals 625 es troben ja tramitades, la qual cosa suposa un 84% de resolució. D'aquest global, més del 72% corresponen a demandes (530), el 22% s'integren com a queixes (160), el 3% a suggeriments i s'han rebut 10 felicitacions per l'atenció i resolució de les demandes.
En relació amb la mitjana de tramitació de les queixes, suggeriments i demandes, aquesta mitjana ha baixat dels 10 als 8 dies i tan sols el 3% de les tramitacions han entrat dins la qualificació de demandes no tramitades en 45 dies, és a dir, 18 demandes. Aquest percentatge mostra un adequat nivell de resolució de les demandes.
En referència als canals utilitzats pels ciutadans per a realitzar aquestes demandes, cal ressenyar que el mes de maig el canal telemàtic ha estat el més utilitzat, en el 53% dels casos, superant al canal telefònic, amb 397 entrades, seguit del canal presencial i el registre general. L'informe de gestió de demandes municipals anota que la majoria de les demandes corresponen a l'Àrea Delegada de la Policia Local, tal com sol ser habitual, i que representen el 62% del total, seguit de les demandes dirigides a Infraestructures i Coordinació Territorial (9%), Mobilitat (7%), Cultura i Esports (6%) i Medi Ambient (4%). La resta de les àrees municipals no superen el 3% en la recepció de demandes. L'informe apunta que en relació amb les queixes, suggeriments i demandes ciutadanes, la temàtica més freqüent fa referència a vehicles abandonats, temes relacionats amb mobilitat i esportius, sense oblidar-ne d'altres com les molèsties pels vehicles que accedeixen a Son Espases i el maltractament a animals.
Finalment, l'informe corresponent al mes de maig constata que la satisfacció dels ciutadans es concreta fonamentalment en la facilitat que tenen els usuaris per a interposar les queixes i suggeriments i la informació de com fer aquests tràmits.
Data darrera modificació: 13 de març de 2023