Publicador de continguts


Educació celebra el Dia de les Ciutats Educadores 2022 a Palma


1 / de desembre / 2022

El batle de Palma, José Hila, i el regidor d'Educació i Política Lingüística, Llorenç Carrió, han visitat el CEIP Secar de la Real en el marc de les celebracions del Dia de les Ciutats Educadores 2022. El lema d'aquest any 2022 és "La Ciutat Educadora, ciutat de pau i oportunitats".

Hila ha declarat que "l'educació és un eix fonamental de la Palma de Drets, un dels pilars bàsics del nostre sistema democràtic". "La transformació de Palma cap a una ciutat millor està en marxa, una ciutat que garanteix el futur dels nostres infants. Treballam perquè tenguin la millor educació possible". En aquesta mateixa línia, Carrió ha recordat que "el lema del Dia de les Ciutats Educadores d'enguany és reivindicar-les com espais de pau. Avui, aprofitam l'oportunitat per a recordar que Palma seguirà al costat de la comunitat educativa"

L'activitat desenvolupada al CEIP Secar de la Real ha consistit en un circuit d'accions on l'alumnat participant ha reflexionat sobre la pau, la pobresa i la fam al món i com afecten els seus municipis. Els i les alumnes han muntat un circuit amb totes aquelles accions que consideren que poden fer per a tractar aquests tres objectius i aprenen a programar un robot que sigui capaç de completar el circuit.

Fins dia 2 de desembre la diada se celebra a diferents centres i barris mitjançant l'elecció d'un taller entre les següents 6 opcions:

  1. El circuit d'accions: Els participants reflexionaran sobre la pau, la pobresa i la fam al món i com afecten els seus municipis i muntaran un circuit amb totes aquelles accions que consideren que podem fer per a tractar aquests tres objectius i aprendran a programar un robot que sigui capaç de completar el circuit.
  2. El rescat: Aquesta activitat tracta de crear i programar diversos vehicles de rescat (un helicòpter, una grua, un cotxe, un camió ambulància, etc.), davant desastres causats pel clima i les persones. Es reflexionarà sobre els impactes que poden tenir els accidents o desastres tant ambientals com socials per a les persones, la fauna i els ecosistemes i quines accions podem fer per a mitigar-los.
  3. Premis Nobel de la Pau: Aprendre què són els premis Nobel i el seu promotor, conèixer persones pacífiques premiades i reconèixer accions i persones no premiades que fan una magnífica feina per la pau. En aquesta activitat volem apropar persones pacífiques referents, cercar la nostra part pacífica i sobretot analitzar i cercar accions concretes que puguem aplicar a la nostra vida per a conrear aquesta característica. Treballarem i aprendrem a investigar, reconèixer, identificar accions concretes, treballar en grup un propòsit, exposar i arribar a debatre.
  4. Una carta per a tu! Aquesta activitat comença escrivint-nos una carta a nosaltres mateixos per a aprendre a construir la nostra pròpia felicitat. Aprendrem a reconèixer en un mateix la capacitat de provocar felicitat, a empatitzar, preocupar-nos i solidaritzar-nos amb les altres persones. I, mentre més ho practiquem serem més generosos i més ben adaptats.
  5. El meu estel CAPA: Treballarem el model de persona CAPA dins l'ecologia emocional. Crearem un estel personalitzat amb les quatre dimensions de persona Creativa, Amorosa, Pacífica i Autònoma. Coneixerem les característiques de cada dimensió i connectarem amb dinàmiques i sensacions per a arrelar la nostra persona CAPA.
  6. Aprenem i construïm emocions: Taller dissenyat i desenvolupat per infants de 3 a 6 anys amb la finalitat educar-los en les emocions, a través de la lectura d'un conte vinculat a una emoció (diversitat, frustració, alegria...) i la construcció d'una història i uns personatges que reflectint aquesta emoció. Les emocions són importants per al desenvolupament dels infants, ja que incentiva la seva motivació, millora les seves relacions, predisposa cap a actituds més positives i també repercuteix en la millora dels resultats acadèmics. Els infants, a més d'adquirir coneixements, necessiten viure en un entorn i clima emocional positiu que pugui influir en el seu desenvolupament. Per aquest motiu, és important que, en edats primerenques, aprenguin a gestionar les mateixes emocions: controlar la ràbia, acceptar els errors, ajudar als altres, entendre la diversitat... A final de cada sessió farem uns minuts de meditació per a aprendre a calmar i relaxar la ment.

Els centres participants han estat CEIP Sant Jordi, SFA Camilo José Cela, CC Sant Josep Obrer, Alexandre Rosselló, Secar de la Real, Jafudà Cresques, CEIP Gènova, El Terreno, CEIP Pintor Joan Miró, S'Aranjassa, Sant Vicenç de Paül, La Soledat, Sa Casa Blanca i Aurora Picornell.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023