Publicador de continguts


Cort renova 280 metres de la xarxa d'aigua potable a Platja de Palma mitjançant la instal·lació de la canonada sense síquia


17 / de maig / 2013

Andreu Garau ha visitat aquest matí l'operació per la qual el tub és introduït sota terra mitjançant un cable de tracció subterrània, cosa que permet actuar només en el 7% del traçat a la superfície

Palma, 17 de maig de 2013.- El tinent de batlia de Medi Ambient, Infraestructures i Coordinació Territorial i president d'EMAYA, Andreu Garau, ha visitat aquest matí les feines de renovació de 280 metres de la xarxa d'aigua potable al carrer de Fra Joan Llabrés, a Platja de Palma. Per a aquesta obra, EMAYA, a través de l'empresa contractista Man, està provant el sistema d'instal.lació sense síquia per tracció subterrània de cable d'acer.

Aquesta modalitat té, com a avantatge principal, que per a instal.lar 280 metres de canonada no cal obrir una síquia d'aquesta mateixa longitud, com és habitual. Per a aquesta operació, ha estat suficient realitzar 7 cales a la vorera d'entre 1 i 1,5 metres per les quals s'ha introduït per estirament el tub de polietilè d'alta densitat. Prèviament, per l'interior del traçat ja existent ocupat per la conducció a reemplaçar, s'ha introduït un cable d'acer que s'ajusta al capçal trencador. Aquest, al seu torn, s'encaixa en un dels extrems de la canonada. A partir d'aquest moment, la tracció la genera un sistema de bomba hidràulica i es procedeix a la instal.lació soterrada de la canonada, de 110 mil.límetres de gruix, aconseguint una mitjana de 45 metres per hora. Aquest sistema no provoca vibracions a la superfície.

El sistema utilitzat per a l'actuació en aquest punt sensible de Platja de Palma, en què eren freqüents les avaries a causa de l'obsolescència d'aquest tram de la xarxa, presenta també com a grans avantatges la reducció de molèsties per a la ciutadania, l'estalvi de temps d'execució de l'obra així com de consum de materials ja que, en no haver d'obrir una síquia per a tot el traçat, evita haver de reposar els mateixos metres de vorera aixecada, que en aquest cas ha estat únicament el 7% del total del traçat. Amb això, també, es minimitzen considerablement les molèsties al trànsit dels vianants.

Data darrera modificació: 13 de març de 2023