Publicador de continguts


Cort obre el primer punt d'autoservei gratuït per a facilitar als ciutadans la realització de gestions municipals


18 / de juny / 2013

L'Ajuntament pretén estendre aquest punt d'autoservei, instal.lat com a prova pilot a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de Sant Ferran, a les oficines municipals que concentren una major afluència de ciutadans

Palma, 17 de juny de 2013.- L'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) situada a les dependències de la Policia Local a Sant Ferran, ha incorporat un punt d'autoservei electrònic a través del qual els ciutadans poden realitzar de forma totalment gratuïta diferents gestions municipals sense haver d'esperar a les diferents oficines municipals.

Aquest punt d'autoservei ha estat possible gràcies a la iniciativa i la involucració de l'Institut Municipal de Innovació (IMI), que ha permès crear un punt a imatge i semblança d'uns quioscs que oferia la Fundació Europea per a l'Administració electrònica però sense cost addicional. Està prevista la personalització dels punts amb els colors corporatius de la recentment creada SmartOffice.

Gràcies a això, els ciutadans poden accedir als següents serveis:

- Pagament de multes amb notificació

- Pagament de sancions de trànsit i denúncies d'ORA amb butlletí

- Obtenció de certificats de residència per a viatges

- Sol.licitud de cita prèvia: altes i modificacions en el Padró municipal

- Informació sobre tràmits del Padró d'habitants

- Informació sobre l'ORA

- Informació sobre l'ACIRE

- Tauler d'edictes i anuncis

Dins la filosofia de SmartCity, l'objectiu últim de la qual és fer de Palma una ciutat sostenible i moderna, facilitant l'accés del ciutadà a l'Administració pública, Cort fa un pas més cap a la modernització i adaptació del servei públic a les noves tecnologies i ampliarà aquest punt d'autoservei electrònic a les oficines municipals que solen concentrar una major afluència de ciutadans.

A l'OAC Cort es preveu que a la fi del mes de juny estigui operatiu un nou punt d'informació. La intenció és que els ciutadans, a través d'aquest punt, puguin realitzar les seves gestions sense esperes, assistits per personal municipal, fomentant el coneixement, per part del ciutadà, de les noves tecnologies d'accés a la societat de la informació i l'administració electrònica.

Data darrera modificació: 13 de març de 2023