Publicador de continguts


Cort, l'Obra Social "la Caixa" i l'Institut d'Estudis Baleàrics impulsen una campanya per a convertir Palma en 'Territori Miró'


15 / d’abril / 2013

S'han signat dos convenis per a dur a terme aquesta iniciativa conjunta que permetrà difondre l'obra de l'artista i donar un impuls turístic a la ciutat

Es crea el tiquet únic per a entrar a Es Baluard i a la Fundació Pilar i Joan Miró per 3 euros en el cas dels residents i 9 per als no residents, els quals tendran preu reduït de 6 euros amb Carnet Jove, jubilats o majors de 65 anys

Palma, 12 d'abril de 2013.- L'Ajuntament de Palma col.laborarà amb l'Institut d'Estudis Balearics i la Obra Social "la Caixa" per dur a terme conjuntament la campanya "Miró a Mallorca". Aquest és el compromís adquirit en els convenis signats avui pel batle de Palma, Mateo Isern amb el director adjunt de l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), Antoni Vera, i amb el director executiu territorial a Balears de "la Caixa", Joan Ramon Fuertes.

Aquests convenis permetran dur a terme diverses activitats de publicitat i difusió de la figura de Joan Miró a Palma i a la vegada aportar un atractiu turístic afegit. Es tracta de convertir la ciutat en 'Territori Miró'. Segons ha comentat el batle, "es tracta d'un projecte que és, a la vegada, cultural i turístic". En aquest sentit, Mateo Isern ha explicat que "la idea és que el binomi Miró-Palma sigui fonamental en la nostra política cultural i que en un curt termini de temps s'identifiqui Palma amb Miró i Miró amb Palma".

El primer edil ha recordat també l'èxit de les 3 exposicions internacionals de Miró a Yorkshire, Roma i Gènova i ha recalcat que una campanya com aquesta s'hauria d'haver posat en marxa molt abans.

Dur a terme la campanya, a Cort no li suposarà gens de cost, ja que només posarà els seus mitjans personals i materials, mentre que l'Institut d'Estudis Baleàrics aportarà 8.000 euros i l'Obra Social "la Caixa" 10.000. Isern ha agraït als dos col.laboradors l'aposta per a fomentar la cultura i el turisme de Palma i ha afegit que "una vegada més, es demostra l'èxit de la col.laboració entre sector privat i públic".

Per la seva part, Joan Ramon Fuertes ha comentat que els va resultar fàcil prendre la decisió de col.laborar per la interrelació que sempre hi ha hagut entre l'entitat i l'artista, com mostra el fet que en va dissenyar el logotip. A més, segons ha assenyalat, és una iniciativa que combina tant el factor econòmic com el cultural.

Antoni Vera ha explicat que l'IEB, en aquesta nova etapa, té molt clara la importància de la col.laboració en aquest tipus de temes i que és una iniciativa idònia per a ells ja que és un projecte que pot atreure turisme cultural, el qual podrà conèixer la resta de teixit cultural de les Balears.

Tiquet únic i a preu reduït

La campanya "Miró a Mallorca" suposa la creació d'una entrada conjunta reduïda per a visitar Es Baluard Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma i la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca. Els residents la podran obtenir per 3 euros (cosa que suposa 1,5 euros per a cada centre), els que no siguin residents per 9 euros (4,5 per centre), encara que aquests tendran una tarifa més reduïda de 6 euros (3 per museu) si disposen del Carnet Jove o similar o són majors de 65 anys/jubilats. Aquestes entrades es podran adquirir als centres i altres punts de venda autoritzats.

La iniciativa, fruit dels acords inclosos en els convenis signats avui, inclou també una campanya de publicitat amb els següents elements:

o 30 opis (centre de Palma i aparcaments municipals)

o 190 banderoles (distribuïdes als carrers de la Ciutat).

o Autobusos (el de la línia 46 estarà vinilat completament i la part de darrere dels de les línies 2 i 24).

o 20 vinils (a les baranes des aparcaments d'Antoni Maura i Via Roma)

o 50.000 unitats de tríptics.

La campanya estarà vigent durant la temporada alta turística. Començarà ja i finalitzarà el mes d'octubre.

Data darrera modificació: 13 de març de 2023