Cort incrementa fins a un 127% les inspeccions sobre llicències d'activitat - Comunicació i Premsa
Cort incrementa fins a un 127% les inspeccions sobre llicències d'activitat
Urbanisme ha superat els mínims exigits per la Llei, cosa que li permetrà afrontar amb garantia engany l'augment dels percentatges de control establerts per les llicències atorgades el 2012
Palma, 7 de febrer de 2013.- L'Ajuntament de Palma va realitzar el 2012 un total de 100 inspeccions sobre les 1.501 llicències d'activitat concedides el 2011. Això suposa un 127% més del que obliga la Llei 16/2006 de 17 d'octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d'activitat de les Illes Balears, en la qual s'assenyala l'obligació d'inspeccionar un 10% de les llicències majors / subjectes a classificació i un 2% de les menors, innòcues i excloses.
En aquest sentit, durant l'any 2011 es van concedir un total de 1.501 llicències de funcionament entre llicències majors/subjectes a classificació (162) i menors, innòcues i excloses (1.319).
D'acord amb aquestes xifres corresponia realitzar 44 inspeccions, un 10% de les llicències majors/subjectes a classificació, en total 17, i un 2% de les menors, innòcues i excloses (1.319), és a dir 27. No obstant això, i per tal de reforçar els mecanismes de control i garantir la correcta aplicació de la Declaració responsable, els tècnics municipals varen realitzar un total de 100 inspeccions. Així, es varen dur a terme 24 controls a les llicències majors / subjectes a classificació, fet que suposa un increment del 42% respecte al que marca la Llei, i 76 en la resta d'activitats, cosa que representa un 182% més de l'obligatori. En conjunt, Cort va incrementar el nombre d'inspeccions en un 127%.
Amb aquest precedent, els tècnics municipals de l'Àrea d'Urbanisme podran afrontar amb més garantia l'entrada en vigor de la nova Llei 13/2012, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries. Aquesta Llei, en la disposició final quarta, modifica la classificació d'activitats i el percentatge d'inspecció d'aquestes, que passaran del 10% actual al 50% en el cas de les grans/subjectes a classificació i del 2% al 10% en les restants.
El caràcter liberalitzador d'aquesta Llei pel que fa a tràmits, redueix el nombre d'activitats que necessiten el permís previ d'instal.lació. Això comporta que moltes més activitats s'han de tramitar amb declaració responsable del titular i certificat tècnic, que els habilitaran per a poder iniciar l'activitat.
Aquests nous percentatges pressuposen que l'any 2013, sobre la base de les 1.128 llicències de funcionament concedides l'any anterior (189 majors/subjectes a classificació i 939 menors, innòcues i excloses), els tècnics de Gerència d'Urbanisme han de dur a terme un total de 189 inspeccions repartides en 95 corresponents al primer grup i 94 al segon.
Data darrera modificació: 13 de març de 2023