Cort desenvolupa un aplicatiu per a agilitzar la tramitació i renovació dels permisos per a terrasses al carrer - Comunicació i Premsa
Cort desenvolupa un aplicatiu per a agilitzar la tramitació i renovació dels permisos per a terrasses al carrer
Aquesta eina informàtica, sense cost addicional per a l'Ajuntament de Palma, redueix a pocs dies processos que podien durar fins a dos mesos
Palma, 11 de desembre de 2012.- El tinent de batlia d'Economia, Hisenda i Innovació de l'Ajuntament de Palma, Julio Martínez, ha presentat aquest matí una nova eina informàtica desenvolupada conjuntament pels departaments municipals de Tecnologia, Govern Interior i Policia Local amb la qual es pretén agilitar la tramitació i/o renovació dels permisos d'ocupació de la via pública per a la instal.lació de terrasses i que permetrà a Cort conèixer en temps real i des de qualsevol punt de la ciutat l'expedient de cadascuna d'elles.
L'acte de presentació d'aquest instrument ha tingut lloc aquest matí al passeig del Born de Palma i ha comptat també amb la presència de la tinent de batlia de Funció Pública i Govern Interior, Irene San Gil, i el regidor de Seguretat Ciutadana, Guillermo Navarro.
Un dels avantatges que presenta l'entrada en funcionament d'aquest aplicatiu (el seu desenvolupament no ha suposat un cost addicional per a les arques municipals) consisteix en una major eficiència en els processos de tramitació i/o renovació de les sol.licituds en el departament de Govern Interior, "que passaran de tardar 2 mesos a 10 dies en el primer dels casos i d'1 mes a 2 o 3 dies en el segon", ha explicat Julio Martínez.El nou aplicatiu, amb tecnologia SAP incorporada a una tablet o dispositiu mòbil d'última generació, permetrà a la Policia Local "controlar en temps real les terrasses que ocupen la via pública, quan fins ara calia desplaçar fins al lloc i consultar la documentació per a després verificar amb Govern Interior". A partir d'ara, amb aquesta eina informàtica "podrem conèixer directament i en temps real el nombre de metres quadrats concedits, el nombre de taules i cadires permeses".
Martínez ha explicat que amb aquest aplicatiu "també som més eficients a l'hora de recaptar. Ja vàrem dir quan vàrem presentar el pla de control tributari per al 2013 que reforçaríem l'actuació del pla d'inspecció tributària amb la incorporació de la Policia Local i de noves eines per a millorar aquest control perquè la gent pagui el que li toca pagar". En aquest sentit, ha afirmat que "ara disposam d'un instrument modern que ens permet saber en temps real qui està al dia i qui no hi està".
Aquesta nova eina contribuirà també a millorar la gestió interna en el mateix Ajuntament de Palma ja que, segons ha explicat, "tenim un expedient electrònic i, per tant, eliminam paper. Feim un pas més en la nostra voluntat de convertir la ciutat de Palma en una smart city o ciutat intel.ligent, avançant cap a la modernització a fi d'aconseguir que la ciutat sigui més eficient gràcies als avenços tecnològics".
Data darrera modificació: 13 de març de 2023