Benestar Social inicia la reordenació dels serveis centrals per a comptar amb més personal dedicat a l'atenció directa als usuaris - Comunicació i Premsa
Benestar Social inicia la reordenació dels serveis centrals per a comptar amb més personal dedicat a l'atenció directa als usuaris
Aquesta mesura, liderada directament per la Regidoria, ha estat exposada avui als caps dels 9 centres municipals de serveis socials, que donen l'atenció directa als usuaris
A més, Benestar Social es compromet a cobrir totes les baixes de llarga durada dels professionals d'atenció als usuaris
Palma, 6 de febrer de 2014.- L'Àrea de Benestar Social i Igualtat de l'Ajuntament de Palma, seguint amb el procés per a la millora de la gestió i atenció dels usuaris dels centres municipals de serveis socials, ha introduït un canvi dins els serveis centrals de l'Àrea. La regidora, Ana Ferriol ha explicat que "aquest canvi organitzatiu respon a l'objectiu d'incrementar els recursos humans necessaris per a millorar i agilitzar l'atenció directa als usuaris dels centres municipals de serveis socials de la nostra ciutat".
Com a primera mesura, fins a les conclusions de l'estudi sobre necessitats de l'Àrea que s'està elaborant, s'ha pactat amb Funció Pública la cobertura de totes les baixes de llarga durada a càrrec del que es destinava a la cobertura de dues places de lliure designació que es deixen vacants a l'espera de concurs, tal com requereix el compliment de la sentència que obliga a treure a concurs places que fins ara eren de lliure designació.
Aquesta decisió contribuirà a disposar de més personal d'atenció directa al ciutadà i implicarà una reducció significativa del nombre d'expedients a càrrec de cada professional, per a anar dels 53 actuals cap a l'objectiu d'arribar a una ràtio de 40, amb la conseqüent millora de l'atenció de cada cas. Aquesta mesura també servirà per a reduir encara més el temps d'espera dels usuaris que són atesos per aquests professionals dels centres municipals de serveis socials, si bé actualment, la mitjana de la llista d'espera per als casos no urgents és de 19,26 dies, lluny dels 77 dies de mitjana de l'any 2009.
Aquesta nova ordenació dels serveis centrals suposa una implicació més directa de la Regidoria en el dia a dia dels serveis socials municipals. Representa també una mostra palpable del compromís de l'equip de govern municipal envers la prioritat d'atendre les persones que més ho necessiten.
La regidora Ana Ferriol ha manifestat "l'agraïment i reconeixement de la tasca realitzada pels funcionaris que han ocupat les places que es deixen vacants, així com la dedicació, esforç i compromís de tots els funcionaris de l'Àrea en el compliment dels objectius."
Data darrera modificació: 13 de març de 2023