Publicador de continguts


Aprovat el Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament i el Consell Insular per a reforçar la lluita contra l'oferta turística il·legal


28 / de maig / 2025

Aprovat el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament i el Consell Insular per a reforçar la lluita contra l'oferta turística il·legal
Dos funcionaris de la institució insular s'incorporen a  l'Oficina Integral de l'Habitatge i l'Antiocupació
Palma, 28 de maig de 2025.- La Junta de Govern celebrada aquest dimecres ha donat llum verda al conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Palma i el Consell Insular de Mallorca que possibilitarà que dos funcionaris de la institució insular s’incorporin a l’Oficina Integral de l’Habitatge i Antiocupació per a interactuar amb personal de Palma en la lluita contra el lloguer turístic il·legal.
Mitjançant aquest Conveni tant l'Ajuntament com el Consell Insular uneixen esforços per a oferir una resposta més directa i eficaç davant les possibles infraccions que es detectin en matèria d'oferta turística il·legal.
Amb aquest Conveni, ambdues institucions actuaran dins del marc de l'Oficina Integral en el control dels lloguers turístics a Palma, amb l'objectiu d'actuar i acabar amb aquesta pràctica turística negativa i que provoca una disminució de l'oferta legal d'habitatges per als ciutadans.
Col·legi d'Administradors de Finques de les Illes Balears
En aquest mateix context, la Junta de Govern també ha donat el vistiplau al Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament i el Col·legi d'Administradors de Finques de les Illes Balears per a actuar coordinadament en la resolució de casos d'ocupació il·legal que es presentin a l'Oficina Integral d'Habitatge i Antiocupació.
Mitjançant aquest Conveni, ambdues entitats consideren que, atesa l'actual situació existent en matèria d'habitatge i els problemes generats per l'ocupació, cal cercar la mediació professional i sistemes que ajudin a trobar solucions i desenvolupar polítiques d'habitatges adequades i eficients.

Aquest acord s’emmarca en el projecte de posada en funcionament de l’Oficina Integral de l’Habitatge i Antiocupació que agrupa diferents entitats. 
En aquest sentit l'Oficina, on els administradors de finques formaran part activa, atendrà les demandes dels usuaris en diverses qüestions socials, jurídiques i burocràtiques. 
L'Oficina inclourà, entre d'altres, els serveis següents: assessorament sobre ocupació, desnonaments, ajuts a la rehabilitació, accés a l'habitatge públic, lloguer de llarga durada, lloguer turístic i beneficis fiscals, entre d'altres.

 

Data darrera modificació: 29 de maig de 2025