Álvaro Gijón destaca "un canvi de tendència a Palma com a destinació urbana" - Comunicació i Premsa
Álvaro Gijón destaca "un canvi de tendència a Palma com a destinació urbana"
Pedro Homar anuncia tres noves actuacions en temporada baixa: el primer Festival Internacional de Corals, Còmic Nostrum i Arena Running
La Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 ha executat el 44% de les actuacions de dinamització del seu Pla d'actuació
Palma, 27 de maig de 2013.- El tinent de batlia de Turisme i Coordinació Municipal, Álvaro Gijón, i el gerent de la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365, Pedro Homar, han presentat aquest matí en roda de premsa el balanç dels cinc primers mesos de l'any de la Fundació. Hi ha assistit, també, el director general de Turisme de l'Ajuntament de Palma, Javier Bonet.
Álvaro Gijón ha explicat com ha estat l'evolució del Pla d'actuació de la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 durant aquests primers mesos de l'any. Un Pla que va ser presentat el passat mes de desembre i que té la missió de reforçar la projecció i la imatge exterior de Palma de Mallorca com a destinació turística urbana diferenciada, basant-se en una oferta d'activitats diversificada, competitiva i de qualitat amb l'objectiu d'allargar la temporada turística.
En aquest sentit, el tinent de batlia ha fet una valoració "molt positiva" i ha anunciat "un canvi de tendència, Palma s'està consolidant com a destinació urbana". Tanmateix, ha matisat, aquest canvi "no és immediat, però s'està consolidant un canvi d'imatge de la ciutat de Palma, i a això han contribuït no només les diferents accions duites a terme per l'Àrea de Turisme sinó també les executades pel mateix Ajuntament ".
Pel que fa als resultats, el tinent de batlia ha destacat, per una banda, la col.laboració Port de Balears-Aeroport amb la finalitat de promocionar conjuntament la destinació Palma, actuació que fins ara no s'havia duit a terme.
D'altra banda, el conveni amb la Secretaria d'Estat de Turisme, a través de Turespaña, perquè les Oficines Estrangeres d'Informació Turística (OET) puguin ser l'"altaveu" perquè una vegada que es posin en marxa els diferents esdeveniments que estan prevists en el Pla, puguin comunicar-ho en els mercats d'origen especialment a UK, Alemanya i el mercat rus.
Així mateix, Álvaro Gijón ha subratllat el fet que Palma hagi estat premiada pels Travellers' Choice Destinacions de TripAdvisor com una de les millors destinacions a nivell nacional i ha declarat que "alguna cosa està passant quan han estat els mateixos viatgers els que han decidit posicionar Palma en sisè lloc com a destinació urbana".
Per la seva banda, el gerent de la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365, Pedro Homar, ha declarat que "a data d'avui ja s'han executat un 44% de les accions de dinamització de destinació i un 66% de les accions de promoció, totes elles previstes en el Pla d'actuació" i ha revelat que "a 31 de desembre complirem el 100% del Pla de la Fundació ". Així mateix, el gerent ha afegit que es tracta "d'un pla viu que té la seva evolució".
Noves accions
En aquesta línia, Homar ha anunciat tres noves actuacions que s'han incorporat al Pla d'actuació: el Comic Nostrum, un esdeveniment organitzat per la Regidoria de Cultura que s'ha recuperat amb el suport de la Fundació, per tal d'internacionalitzar-lo; pel setembre, l'Arena Running, una nova modalitat esportiva en què es realitzaran proves entre 5, 7 o 10 quilòmetres a platges en la temporada baixa, concretament a Platja de Palma; pel novembre, Festival de Corals Internacional, un producte turístic molt estès al centre d'Europa, i en el qual es preveu que participin directament unes 800 persones, a més, d'atraure la visita dels seus possibles acompanyants i familiars.
Valoració
Per a finalitzar, Gijón ha agraït als patrons privats la col.laboració, i ha declarat que "sense la seva col.laboració no hauria estat possible dur a terme tots els esdeveniments que hem posat en marxa". En aquest sentit, ha destacat que, a data d'avui, aquests han aportat 450.000 € en espècie.
Una altra de les valoracions positives que ha realitzat el tinent de batlia ha estat l'augment de 1.300 seguidors a Facebook i Twitter, tot això a conseqüència dels treballs realitzats a les xarxes socials. Seguint en aquesta mateixa línia, ha anunciat la posada en marxa pròximament d'una plataforma multiidioma, a través de la qual hi haurà un Twitter de la ciutat de Palma en anglès i en alemany, perquè "siguin els mateixos seguidors, tant al Regne Unit com el Alemanya, els qui rebin informació directa dels esdeveniments i activitats que estam realitzant ".
Així mateix Gijón ha explicat que la campanya de marca es llançarà el mes de juliol, coincidint en temporada alta, "perquè els turistes que són aquí durant aquest estiu puguin visualitzar què ofereix Palma en temporada baixa". "Els convenis amb AENA permetran anunciar i informar el que es durà a terme els mesos d'hivern. Amb això, estam canviant a poc a poc el que és una destinació enfocada 100% al sol i platja, a una que anirà cap a un mix de productes, sense renunciar al turisme en què som líders indiscutibles, el de sol i platja", ha conclòs el tinent de batlia de Turisme i Coordinació Municipal.
Data darrera modificació: 13 de març de 2023