Publicador de continguts


Palma rep a Fitur el distintiu que l'acredita com a Destinació Turística Intel·ligent


20 de maig de 2021

La ministra de Turisme lliura al batle de Palma i a la regidora de Turisme el distintiu de SEGITTUR que permet que la ciutat s'integri a la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel.ligents

La destinació turística Palma ha obtingut un 68% en el grau de compliment de 400 ítems agrupats en eixos com la governança, la innovació, la tecnologia, la sostenibilitat i l'accessibilitat

El grau de compliment de Palma com a destinació és superior a la mitjana en tots els eixos avaluats, especialment en matèria d'accessibilitat i sostenibilitat

Madrid, 20 de maig de 2021.- El batle de Palma, Jose Hila, i la regidora de Turisme, Sanitat i Consum, Elena Navarro, han rebut avui a Fitur de la mà de la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, el distintiu que acredita que Palma és una Destinació Turística Intel.ligent (DTI).

Les Destinacions Turístiques Intel.ligents són una iniciativa pionera de la Societat Mercantil Estatal per la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (SEGITTUR) impulsades per la Secretaria d'Estat de Turisme. Es tracta de destinacions turístiques innovadores, consolidades sobre una infraestructura d'avantguarda que garanteix el desenvolupament turístic del territori turístic, que promou l'accessibilitat per a tothom i facilita la interacció i la integració del visitant a l'entorn, incrementa la qualitat de l'experiència a la destinació i la qualitat de vida dels residents.

En aquest sentit, Palma s'integrarà a més a la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel.ligents (RED DTI), un aspecte que permetrà maximitzar beneficis a través de sinergies entre destinacions i transferir coneixement.

Un 68% de grau de compliment com a destinació turística

Al llarg de l'any 2021 SEGITTUR ha avaluat Palma com a destinació turística. Aquest procés ha suposat avaluar uns 400 ítems agrupats en cinc eixos de la DTI: governança, innovació, tecnologia, sostenibilitat i accessibilitat. Palma ha obtingut un grau de compliment d'un 68%, una xifra que suposa que el procés de conversió cap a Destinació Turística Intel.ligent comença amb una part del treball molt avançat i en estat avançat de progressió.

Els eixos que han obtingut un major grau de compliment són l'accessibilitat, amb un 81,2%, sostenibilitat, amb un 70,5%, governança, amb un 66,5%, innovació, amb un 62,7%, i tecnologia, amb un 59%. L'avaluació de Palma com a destinació la situa per damunt la mitjana de les destinacions en tots aquests paràmetres. En concret, el total mitjà de destinacions se situa en un 51,1% i Palma ha obtingut un 68%.

En alguns eixos, com accessibilitat, Palma ha obtingut un 81.2% i la mitjana és d'un 46,8% i en matèria de sostenibilitat la mitjana és d'un 64,7% i Palma se situa en 70,5%. A partir d'aquesta avaluació s'ha elaborat també un Pla d'acció com a destinació turística intel.ligent, que realitza propostes concretes per a anar millorant i renovant Palma com a destinació.

Cal destacar que la metodologia de SEGITTUR és una eina que permet prioritzar les intervencions en funció dels objectius i requisits d'una destinació intel.ligent, incrementar la competitivitat, millorar l'eficiència i millorar la qualitat de l'estada i la qualitat de vida dels residents, entre altres aspectes.

Data darrera modificació: 12 d’abril de 2023