Publicador de continguts


L’Ajuntament presenta les novetats de la Fira de Nadal i Reis i el calendari d’activitats per a dinamitzar l’activitat comercial durant les festes


23 de novembre de 2023

El mercat de la plaça d’Espanya es trasllada al parc de les Estacions per les obres que s’estan duent a terme

Es posa en marxa la iniciativa “El comerç canta Nadal” amb actuacions de corals a espais emblemàtics de Palma

Palma, 23 de novembre de 2023.- La regidora d’Economia, Comerç, Mercats i Fires, Lupe Ferrer, la directora general de Mercats i Fires, María del Carmen Esparza, i el director general de Comerç, Toni Fuster, han presentat les novetats dels mercats i la Fira de Nadal i el calendari d’activitats que es desenvoluparan aquestes festes per a dinamitzar l’activitat comercial de Palma.

La Fira de Nadal i Reis tindrà lloc entre avui, 23 de novembre, i el 6 de gener amb un horari d’obertura des de les 10.00 a les 21.00 hores i es desenvoluparà en tres emplaçaments: la Rambla, la plaça Major i el parc de les Estacions.

Aquesta última ubicació és la principal novetat d’enguany, ja que les casetes s’han traslladat al parc a causa de les obres de remodelació que s’estan efectuant a la plaça. L’Ajuntament, segons ha destacat la regidora, ha triat aquesta alternativa després d’estudiar totes les opcions per la seva proximitat amb l’anterior emplaçament, per la seva visibilitat, connectivitat amb transport públic i la seva accessibilitat.

Com en edicions anteriors, a la part exterior del parc de les Estacions es mantindran les atraccions infantils i des del consistori es garanteix la seguretat dels tres mercats, ja que hi haurà vigilància les 24 hores per part de la Policia Local i de personal de seguretat privada.

Al parc de les Estacions s’han instal·lat 110 mòduls de casetes a les quals hi haurà 73 placers, 17 més que els instal·lats l’any passat a la plaça d’Espanya. Entre els productes que s’oferiran en aquest emplaçament destaquen els regals originals de Nadal, bijuteria, espelmes, complements tèxtils, quadres i obres gràfiques. També hi haurà diferents paradetes de menjar, dolços i embotits, entre altres productes alimentaris, així com 13 instal·lacions, entre food trucks i casetes, que oferiran pastes i begudes calentes.

Per la seva part, els 47 mòduls instal·lats a la plaça Major, on se situaran 13 comerciants, se centraran en la comercialització d’objectes decoratius propis de les festes, com a betlems pessebres i espelmes decoratives, entre altres. L’espai, així mateix, comptarà amb diverses atraccions infantils.

La Rambla, amb 49 mòduls per a 30 comerciants, continuarà sent la ubicació assignada a l’artesania i als membres de l’associació d’artesans i l’oferta també inclourà 4 xurreries i paradetes de dolços.

Lupe Ferrer ha destacat que la intenció del seu departament és recuperar l’esperit de la Fira de Nadal i Reis “i que aquest convidi els palmesans a passejar i a gaudir de les festes. Volem que aquests espais siguin un referent pel seu ambient, per la seva decoració, la seva artesania i la seva originalitat”.

Per la seva banda, María del Carmen Esparza ha agraït “la implicació de tots els sectors que han volgut col·laborar en l’organització i programació dels mercats per a recuperar el seu caràcter tradicional”.

Pel que fa a les activitats que es realitzaran per a dinamitzar les compres nadalenques i fer costat al petit comerç, el director general de l’Àrea ha destacat la iniciativa “El comerç canta Nadal”. Aquesta iniciativa consisteix en 11 actuacions de diversos cors a llocs emblemàtics de Palma com són la plaça de Santa Eulàlia, la Porta Pintada, la plaça del Mercat, la plaça de Cort i el Born.

“Pensam que amb aquestes corals aconseguim conjuminar tradició i, alhora, crear un ambient festiu als nostres carrers, animant les gent a realitzar les seves compres al comerç local”, ha assenyalat Fuster.

El departament, així mateix, ha recuperat després de 4 anys el repartiment de bosses amb imatges dels comerços emblemàtics de Palma. Està previst que entre els 114 establiments catalogats i el quiosc de PalmaActiva del mercat de l’Olivar es reparteixin 9.000 bosses.

Finalment, es reforçarà la visibilitat del comerç local amb una campanya de publicitat a OPIs, que durarà des del 5 de desembre fins al 5 de gener amb el lema “El comerç felicita Nadal” a fi de convidar la ciutadania a consumir producte local. Aquesta campanya porta inclòs un codi QR que redirigeix a l’espai de la pàgina web de PalmaActiva que recull les diferents activitats que es realitzaran durant les festes.

Data darrera modificació: 1 de desembre de 2023