Publicador de continguts


L'Ajuntament posa en marxa la web imaginapalma.com i una oficina per fomentar la participació al procés de revisió del PGOU


26 d’octubre de 2010

L'Ajuntament posa en marxa la web imaginapalma.com i una oficina per fomentar la participació al procés de revisió del PGOU


. L'Ajuntament posa en marxa la web imaginapalma.com i una oficina per fomentar la participació al procés de revisió del PGOU que s'inicia avui


Aquesta primera fase de revisió del PGOU es perllongarà fins el 25 de gener i té com objectiu recollir el màxim de propostes ciutadanes


Palma, 26 d'octubre.-L'Ajuntament inicia avui la revisió del Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU). Aquesta revisió, que es durà a terme en tres fases, comença amb la fase de la participació, una fase pionera que dura tres mesos i que té com objectiu aconseguir rebre el màxim d'aportacions, propostes i suggeriments per part de ciutadans i ciutadanes, col.lectius i entitats.


L'Ajuntament admetrà tot tipus de suggeriments i aportacions, que podran arribar en paper però també en fotografies i/o vídeos. La única condició que els ciutadans/es que les facin s'identifiquin, aportant el nom i el DNI.


Per tal de fomentar i fer més fàcil la participació l'Ajuntament ha posat en marxa cinc canals:


CINC CANALS PER FOMENTAR LA PARTICIPACIÓ


1)La web i el correu electrònic:


L'Ajuntament posa en marxa la web imaginapalma.com i una oficina per fomentar la participació al procés de revisió del PGOU


. Una web, imaginapalma.com, en format de blog i on es podran fer propostes i suggeriments i comentaris, des de la qual s'aniran obrint debats setmanalment amb articles d'opinió sobre aspectes com el turisme i l'activitat econòmica, les zones verdes i la sostenibilitat, l'oci, la cultura i el patrimoni, la mobilitat, els barris i equipaments, l'habitatge, la Façana Marítima, el paisatge i el sòl rústic, el sòl industrial, entre molts d'altres...


Un correu electrònic: imaginapalma@palma.es


2)Una oficina pròpia:
Una oficina ubicada a la planta baixa de l'edifici municipal d'Avingudes i integrada a la Finestreta Única de la Gerència d'Urbanisme amb personal específic. Aquesta oficina obrirà de dilluns a divendres de 8.30 a 14 hores.


3)Formularis a les UIAP/OAC:


Així mateix els ciutadans i ciutadanes que ho desitgin podran fer arribar propostes a l'Ajuntament a traves de les oficines municipals:
UIAP 0. pl. Santa Eulàlia, 9 (edif. Ajuntament)
UIAP 4. Avda. Gabriel Alomar, 18, CP 07006 Palma
UIAP 5. c. Cardenal Rossell, 96 (es Coll d'En Rabassa)
OAC. Sant Ferran: av. Sant Ferran, 42 (edif. Policía Local)
OAC. S'Escorxador: Emperadriu Eugènia, 6 (S'Escorxador)
OAC. S'Arenal: av. Amèrica, 11 (s'Arenal)
OAC. Son Ferriol: av. del Cid, 8 (Son Ferriol)
OAC. Sant Agustí: c. Margaluz, 30 (Sant Agustí)
OAC. Pere Garau: c. Pere Llobera, 9
PUNT DE REGISTRE I AUTOLIQUIDACIONS SON PACS . Camí dels Reis, 400, Son Pacs. Accés per a vianants per ctra. Sóller, 15.


4)Reunions amb entitats, col'lectius, societat organitzada i ciutadania en general:
A més d'aquests canals de participació els responsables municipals també mantindran reunions amb diferents col'lectius i entitats per tal de conèixer de primera mà les seves aportacions envers el Pla General.


Aquesta fase, que durarà tres mesos, és la fase del debat, de l'opinió, de les idees per imaginar entre tots i totes la Palma del futur.


Després, amb les aportacions rebudes, s'elaborarà el document de proposta ciutadana, que ha d'estar enllestit aproximadament 2 mesos després de que es tanqui el període de participació que s'obre ara (març 2011).


5) Una comissió no permanent sobre la revisió del Pla General que els grups polítics amb representació a l'Ajuntament de Palma decidiren crear al ple celebrat ahir.


'Acord de Ple (Palma, 25 d'octubre) '
El ple de l'Ajuntament acorda que dins el procés de participació ja obert per la revisió del PGOU es creï, com una via més, una Comissió no permanent que elabori un calendari de reunions amb les entitats i associacions de veïns'.



UN PROCÉS QUE TÉ TRES FASES


. FASE I: CIUTADANIA/PARTICIPACIÓ.
(octubre de 2010-març de 2011)


Cal recordar que el procés de revisió del Pla General té tres fases. La primera fase es completarà quan amb totes les propostes rebudes s'elabori el document de proposta ciutadana que ha d'estar enllestit aproximadament al març de 2011 i que serà exposat públicament i al qual es donarà la màxima difusió.


. FASE II: REDACCIÓ DE L'AVANÇ DEL PLA GENERAL-Model de Ciutat/ESTRATÈGIA


Posterirorment s'iniciarà la segona fase de redacció de l'avanç del Pla General, que tindrà lloc entre març i setembre de 2011.


En aquesta fase s'elaborarà un document que ha de ha de contenir la memòria justificativa de la necessitat i conveniència de procedir a la Revisió del Pla General i a més ha d'incorporar el Document de Proposta Ciutadana com a marc per a redactar les directrius bàsiques que han de conformar el Model de Ciutat així com la proposta municipal.



La darrera fase Terminis (de març de 2011 a setembre de 2011): Aproximadament QUATRE MESOS DE REDACCIÓ. I, després, seguint en la línia de màxima garanties de participació ciutadana i transparència, EXPOSICIÓ PÚBLICA PER DOS MESOS.
Aquesta fase acaba amb l'aprovació inicial de l'Avanç, aproximadament finals de setembre de 2011.


. FASE III: APROVACIÓ DEL NOU PLA GENERAL D'ORDENACIÓ URBANA DE PALMA. PROCÉS MARCAT LEGISLACIÓ
(setembre 2011-març 2015, aprox.)


Objectiu: redactar, tramitar i aprovar el NOU Pla de conformitat amb el Document de Proposta Ciutadana, el Model de Ciutat i la legislació vigent, seguint el procediment establert en la normativa urbanística: aprovació inicial (ajuntament), exposició pública, aprovació provisional (ajuntament) i, finalment, aprovació definitiva, Consell de Mallorca.



Documents

Imagina Palma

Data darrera modificació: 23 de març de 2023