Publicador de contenidos


L'Ajuntament de Palma obre al barri de Pere Garau la primera Oficina d'Atenció a la Ciutadania.


10 diciembre de 2009

L'Ajuntament de Palma ha inaugurat al barri de Pere Garau la primera Oficina d'Atenció a la Ciutadania de Palma, que ha entrat en funcionament. Aquesta oficina neix de la unió dels serveis que presten les Unitat Integrada d'atenció al públic (UIAP), el servei de població i la unitat de notificadors. D'aquesta manera, els veïns de la zona poden realitzar operacions relacionades amb el cens com, per exemple, donar-se d'alta al padró o canviar el seu domicili, sense haver de traslladar-se a la Plaça de Santa Eulàlia com fins ara. A més, i també com a novetat, podran registrar sol.licituds dirigides al Govern central i al Govern autonòmic i podran recollir a l'oficina les notificacions que emet l'Ajuntament.


La nova oficina es troba al carrer Pere Llobera número 9 Baixos, just devora el mercat municipal de Pere Garau. La superfície construïda és de 253 metres quadrats. S'han habilitat sis punts d'atenció al públic més altres tres que es podran utilitzar per atendre les demandes dels ciutadans. Les obres s'han fet a càrrec del Fons Estatal d'Inversió Local amb un pressupost de 127.047,72 euros. El centre està adequat a la normativa en matèria de supressió de barreres arquitectòniques.


Amb aquesta iniciativa, l'Ajuntament dota a un dels barris més poblats de Ciutat d'una infraestructura que aproxima la institució als veïns. Fins ara, els residents de Pere Garau s'havien de traslladar a altres zones de Palma per poder fer tràmits com sol.licitar un certificat d'empadronament o demanar la targeta ciutadana, unes peticions que ara podran realitzar des de la seva barriada.


La nova Oficina d'Atenció a la Ciutadania permetrà descongestionar, a més, centres com el d'Avingudes i inicia el camí per descentralitzar les gestions relacionades amb el padró. Destacar que durant el mes de novembre 8.536 persones van acudir a la Secció de Població i Demarcació Territorial de Santa Eulàlia per tramitar alguna qüestió relacionada amb el padró. Cal recordar que les operacions relacionades amb el cens són amb cita prèvia. La cita prèvia es pot sol.licitar a través del web www.palmademallorca.es o a la mateixa oficina.


En l'actualitat, l'Ajuntament té vuit unitats integrades d'atenció al públic que es troben a Cort, s'Escorxador, a l'edifici de la Policia Local de Sant Ferran, s'Arenal, Coll d'En Rabassa, Avingudes, Son Ferriol i Sant Agustí i una oficina de registre a Son Pacs. L'objectiu és que d'aquí a un any totes hagin incorporat el servei de població i es converteixin en oficines d'atenció a la ciutadania.


La nova Oficina d'Atenció a la Ciutadania ofereix els següents serveis:


INFORMACIÓ GENERAL

  • Facilitar els impresos corresponents per a les peticions a l'Ajuntament.
  • Indicar al ciutadà on són les dependències per tramitar les seves peticions.
  • Tota casta d'informació municipal.

INFORMACIÓ FISCAL

  • Informació fiscal municipal
  • Autoliquidar per a permisos d'obres, obertura d'establiments, ocupacions de la via pública, guals, taxis, etc.
  • Autoliquidar l'impost de vehicles de nova matriculació

REGISTRE GENERAL

  • Recepció de sol.licituds per activitats, obres, ocupació de la via pública, certificats, al.legacions, recursos, etc.
  • Registre d'escrits, comunicacions, sol.licituds, al.legacions i recursos adreçats a l'Ajuntament de Palma, el Govern de les Illes Balears o a l'Administració General de l'Estat.

ALTRES SERVEIS

  • Certificats d'empadronament
  • Certificats de residència
  • Targeta Ciutadana

POBLACIÓ

  • Tramitació de les qüestions relacionades amb el Padró Municipal d'Habitants: altes, baixes, canvis de domicili i renovació periòdica de les inscripcions dels estrangers no comunitaris.

L'Ajuntament de Palma obre al barri de Pere Garau la primera Oficina d'Atenció a la Ciutadania.

Fecha última modificación: 2 de mayo de 2023