Publicador de continguts


L'Ajuntament de Palma normalitzarà el servei de BiciPalma


14 de setembre de 2011


.Un estudi municipal conclou que BiciPalma es va posar en marxa de manera irregular a finals de la passada legislatura

."L'equip de govern pràcticament ha de començar de zero per regular els aspectes jurídics i econòmics d'aquests servei" ha dit el portaveu municipal


Palma, 14 de setembre de 2011.- La Junta de Govern ha acordat avui prorrogar sis mesos el servei de préstec de bicicletes BiciPalma per poder donar una mínima cobertura legal al servei que s'està donant. El tinent de batle d'Economia, Hisenda i Innovació i portaveu de l'equip de govern municipal, Julio Martínez, ha assegurat que "pràcticament el nou equip de govern ha de començar de zero, s'ha de fer tota la tramitació necessària per normalitzar el servei". Aquesta tramitació es torbarà entre quatre i cinc mesos.


El portaveu de l'equip de govern municipal ha considerat que "aquest servei no s'hauria d'haver iniciat sense comptar amb tots els reglaments i ordenances, però per necessitats electorals de l'anterior equip de govern se va posar en marxa d'una manera irregular".

Julio Martínez ha assegurat que "després de la inversió feta, seria tudar doblers públics no mantenir aquest servei que amplia el que va posar en marxa l'SMAP (Societat Municipal d'Aparcaments) de deixar el vehicle propi als aparcaments municipals i llogar una bicicleta pública".

L'Àrea de Mobilitat i l'SMAP han realitzat un estudi per analitzar la viabilitat d'aquest projecte, quina era la situació jurídica i econòmica d'aquest servei i si s'adaptava als criteris d'austeritat de l'Ajuntament.

L'estudi conclou que "aquest servei es va posar en marxa de manera irregular a finals de la passada legislatura. No se varen aprovar al Plenari Municipal tots els reglaments i ordenances que s'havien d'aprovar", ha afirmat el portaveu municipal.

Per tant, l'Ajuntament treballa ara per normalitzar aquesta situació heretada. Martínez ha enumerat la feina que s'ha de fer: "hem d'elaborar un reglament que reguli com serà aquest servei públic, perquè actualment no existeix. També s'ha de fer un expedient d'aprovació d'activitat econòmica, que és necessari i tampoc s'ha fet".

S'ha de crear una comissió tècnica que tracti els aspectes jurídics, financers, tècnics i socials per poder regular aquest servei públic. A més, s'ha d'aprovar una ordenança de preus públics que reguli les tarifes que actualment no existeixen. "L'anterior equip de govern deia que era gratuït perquè no s'ha regulat les tarifes i no es podien cobrar. L'anterior equip de govern sí havia anunciat tota una sèrie de tarifes que definitivament no va poder cobrar per que l'interventor va indicar que era necessari aprovar aquesta ordenança de preus públics per poder cobrar un ingrés", ha assegurat Martínez.

Altres acords

La Junta de Govern ha aprovat avui també personar-se en sis contenciosos. Destaca un contenciós que va interposar la Fundació Patronat Obrer de Sant Josep contra un acord de l'anterior equip de govern de setembre de 2009. Julio Martínez ha explicat que el projecte de Façana Marítima té molts de contenciosos en marxa, una situació que "preocupa a l'equip de govern".

La Junta de Govern també ha acordat ampliar PERI de La Calatrava, atès que els titulars d'una petita parcel.la havien sol.licitat estar inclosos a aquest PERI i compten amb tots els informes favorables.

A més, s'han aprovat la reformulació unes subvencions de la regidoria de Salut, després de la petició que han realitzat diverses associacions i ONGs.

Data darrera modificació: 28 d’abril de 2023