Publicador de continguts


Benestar Social manté el seu pressupost, millora els serveis i recupera la coordinació amb entitats i administracions


17 de novembre de 2011

La tinent de batle presenta les seves propostes al Ple que no va poder explicar per la sortida de la oposició del Saló de Sessions

Palma, 17 de novembre de 2011.- La tinent de batle de Benestar Social, Immigració i Participació Ciutadana, Sandra Fernández, acompanyada del director general Guillermo Sánchez, ha explicat avui les propostes de l'equip de govern en matèria de Benestar Social que no va poder presentar al Ple extraordinari del passat dimarts 15 de novembre, durant el qual l'oposició va abandonar el Saló de Sessions.

Fernández ha mostrat la seva decepció per l'esmentat Ple, convocat dies abans de les eleccions. "La nostra intenció era convocar aquest Ple extraordinari fora del període electoral, perquè consideram aquesta qüestió suficientment important com per allunyar-la dels posibles malentesos electorals" i ha afegit que lamenta la marxa de l'oposició del Ple, privant als ciutadans de conèixer les propostes del Partit Popular, i inclús les seves própies.

Propostes al Ple

Sandra Fernández ha enumerat les propostes alternatives que l'equip de govern no va tenir ocasió de presentar al Ple extraordinàri. En primer lloc, destaca la proposta de mantenir, per a l'any 2012, com a mínim, el mateix pressupost en matèria social. Un pressupost que s'elaborarà a través la fòrmula de base zero, per guanyar en eficiència i eficàcia i que permetrà atendre a més famílies i aprofitar més i millor els recursos existents.


Una de les novetats d'aquest pressupost serà la creació d'una Partida d'Emergència Social, que permetrà fer front a les possibles urgències i necessitats que sorgeixin.

La tinent de batle de Benestar Social ha anunciat que l'Ajuntament de Palma tornarà a la Xarxa d'Inclusió Social, de la qual va sortir la passada legislatura.

A més, es proposa al Ple establir mecanismes de previsió, control, i revisió de la despesa. Sandra Fernández ha assegurat que "és imprescindible evitar l'actual situació que pateixen les empreses i entitats, no podem comprometre més despesa de la que poguem assumir". Un nou sistema informàtic, sense cost per a l'Ajuntament, optimitzarà aquest control de la despesa.

Una altra proposta de l'equip de govern al Ple és instar al Govern de l'Estat, al Govern de les Illes Balears, i al Consell de Mallorca a mantenir les prestacions socials que són de la seva competència a Palma, posada en perill per la gestió feta els darrers 3 anys, dins les possibilitats pressupostàries de cada institució. Fernández ha recordat que l'Ajuntament no cobra del Govern el Pla de Prestacions Bàsiques des de l'any 2008.

L'equip de govern municipal també ha elaborat una proposta que reconeix la feina realitzada i que continuen realitzant les entitats i organitzacions del Tercer Sector, a més de reconèixer la tasca dels professionals que treballen en la xarxa d'atenció social, en especial als treballadors municipals.

A més, es proposa donar estabilitat i seguretat en els seus llocs de feina als professionals interins de l'àrea de Benestar Social, fent un únic projecte del Pla de Prestacions Bàsiques, els interins del qual estan exclosos del Pla de Mesures de Racionalització i Reducció de Despesa de Personal.

Una altra proposta és impulsar la col.laboració publicoprivada amb les entitats socials per tal d'optimitzar recursos, sense que en cap cas això suposi la privatització dels serveis.

Conèixer la realitat social

Sandra Fernández ha explicat que, per posar en marxa la política de social de l'Ajuntament ha volgut des del principi conèixer de prop tots els serveis municipals de Benestar Social. Per això, ha mantingut trobades amb els treballadors i s'ha reunit amb més de 200 entitats i sectors socials durant aquests cinc mesos, per tenir una idea de primera mà de quina és la realitat social de Palma.

Coordinació i col.laboració

Per altra banda, la tinent de batle de Benestar Social ha assegurat que des de l'àrea s'ha recuperat la coordinació i la col.laboració amb la resta d'àrees municipals, perduda durant la passada legislatura, i amb la resta d'administracions públiques. A més, s'ha tornat a donar protagonisme als funcionaris, nomenant director tècnic i cap de servei a dos funcionaris municipals, (al contrari que durant l'anterior legislatura, que es va contractar personal d'altres administracions) i s'ha volgut donar impuls a l'elaboració d'un Reglament de Gestió dels Serveis Socials, que es considera totalment necessari.

Pla Estratègic 2013-2013: atenció a famílies i infància i joventut

Durant l'any 2012, l'Àrea de Benestar elaborarà el Pla Estratègic 2013-2013 i s'ha marcat com a objectius la revisió dels criteris metodològics d'atenció individual, grupal i comunitària. Un altre objectiu són les famílies, en base a la xifra que indica que l'índex de pobresa ha augmentat a Balears un 12%. Fernández ha explicat que per donar resposta a esta situació s'ha ampliat el Servei d'Acollida a les Famílies i es millorarà la tramitació de les ajudes econòmiques urgents per guanyar més agilitat.

Pel que fa a la infància i joventut en situació de risc, es treballarà en la prevenció comunitària de forma transversal amb tots els programes i totes les àrees municipals. El Servei d'Educadors es garantirà, com ja es va aprovar a un acord del Ple, i es garantirà també la orientación i inserció laboral de col.lectiu vulnerable. A més, es farà front als nous reptes en l'àmbit de l'exclusió social i la dependència.

La tinent de batle de Benestar Social ha explicat que tot això no es podrà fer-se sense comptar amb les entitats socials, que són les que fan feina diàriament en matèria social.

Observatori Municipal

L'Àrea de Benestar Social està elaborant un pressupost d'acord amb les necessitats reals, i per això són bàsics la previsió i la planificación, per això s'ha ascrit l'Observatori Municipal a aquesta àrea, que formarà part de la Unitat de Processos, Divulgació i Sistemes d'Informació, per liderar el model d'actuació que permet a Benestar Social adelantar-se als canvis socials per poder donar-ne resposta i analitzar l'impacte real d'aquestes actuacions.

Data darrera modificació: 28 d’abril de 2023